۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84795228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارآمدترین سلاح برای مهار هجمه های دشمن تقویت فرهنگ دفاع مقدس است

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان بسیج جامعه عشایری گفت: کارآمدترین سلاح برای مهار هجمه های دشمن تقویت ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس است که برگزاری یادواره ها و کنگره ها از مصادیق آن به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار احمد سعیدی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم جامعه عشایری کشور که در دومین روز از برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان اسلام و نظام به رهبری آمریکا و صهیونیست تلاش می کنند تا در عرصه های فرهنگی و اجتماعی مردم کشور به ویژه جوانان را مورد هجمه نرم خود قرار دهند از همین رو باید تا می توان با برگزاری برنامه های فرهنگی اثرگذار برنامه های دشمن را خنثی کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین و موثرترین برنامه های فرهنگی برگزاری یادواره ها و کنگره های شهداست از همین رو باید تا می توان با برگزاری این برنامه های در تبیین و تقویت ارزش های دفاع مقدس و مسیر شهدا گام برداشت.

رییس سازمان بسیج جامعه عشایری در ادامه با بیان اینکه جامعه عشایری کشور ۵۷ شهید مدافع حرم تقدیم نظام اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: عشایر همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده و در عرصه های مهم در دفاع از ارزش های کشور نقش آفرینی کرده اند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته بیش از سه هزار یادواره شهدا در سه سطح حوزه ای، استانی و ملی برگزار شده و یادواره شهدای جامعه عشایری نیز از جمله این یادواره ها بوده است.

وی افزود: برگزاری یادواره ۲۱۶ شهید زن عشایر در استان لرستان، برگزاری یادواره شهدا یک هزار و ۸۰ شهید دانش آموز عشایر در استان فارس و برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری بخشی از تلاش های انجام شده برای گرامیداشت یاد و مقام شهدای جامعه عشایری کشور است.

رییس سازمان بسیج جامعه عشایری به مقدمات برگزاری کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این کنگره ملی سه سال کار و تلاش انجام شده است و امید می رود در خور شأن و مقام شهدا و خانواده های آنها باشد.

به گزارش ایرنا، برگزاری شب شعر" شعرای ایل" در نخستین روز از کنگره در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد با حضور شاعران سراسر کشور از جمله برنامه‌های این کنگره به شمار می رود که ۳۰۰ اثر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده که شاعران ۱۲ شعر برگزیده در این شب شعر به قرائت اشعار خود پرداختند و شاعران برتر تجلیل شدند.

تجلیل از ۷۵ شهید مدافع حرم جامعه عشایری کشور و استان چهارمحال و بختیاری با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مسوولان استانی و کشوری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد در دومین روز کنگره انجام می شود.

مهمترین برنامه کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری هم اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی است که ۳۱ خرداد در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور هزاران نفر از آحاد مردم، خانواده معظم شهدای عشایری کشور و مسوولان همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایش، سرود، مداحی برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جامعه عشایری کشور در حاشیه این کنگره ملی در محل مصلی از برنامه‌های جنبی این کنگره ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha