امام جمعه همدان: به هویت سازی و تقویت اعتماد به نفس کودکان در جشنواره تئاتر توجه شود

همدان- ایرنا- امام جمعه همدان با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان کشور هستند، گفت: هنرمندان در تولید نمایش برای کودکان باید به هویت‌ساز بودن، حرکت به سوی تفکر و اندیشه و تقویت اعتماد به‌نفس توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان ستاد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با توضیح اینکه نسل آینده باید هویت دینی و ملی خود را بشناسد و با فرهنگ ایرانی و اسلامی آشنا شود، افزود: نمایشنامه‌ها قوه تخیل کودکان را تقویت می‌کنند که این امر موجب حرکت آن‌ها به سمت خلاقیت بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تئاتر کودکان علاوه بر تقویت قوه تخیل باید کودکان را به تفکر وا دارد، اظهار داشت: توجه به کودکی کودکان، در نمایش‌ها نیز از نکات مهم است و بیان دیالوگ‌های بزرگسالانه از زبان کودکان جالب نیست.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: توجه به هویت ساز بودن، حرکت به سمت فکر و اندیشه و تقویت اعتماد به نفس از دیگر نکاتی است که در تولید نمایش برای کودکان باید به آن اهتمام ورزید.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه نمایش‌ها باید موجب تقویت اعتماد به نفس در کودکان شود، خاطرنشان کرد: کاهش اعتمادبه‌نفس مردم یکی از برنامه‌های دشمن است.

وی افزود: نشاط نیز یکی از مقوله‌های مهم در جامعه است و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند فضای نشاط را در بین کودکان فراهم کند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه توجه و بررسی محتوای تئاتر باید بسیار دقیق و حساس صورت بگیرد، تاکید کرد: رعایت قوانین و چهارچوب‌های اسلامی هم باید در برگزاری جشنواره در نظر برگزار کنندگان قرار گیرد.

وی با توضیح اینکه برگزاری جشنواره فرصت بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری است، ادامه داد: با فعال کردن این ظرفیت‌ها شرایط برای بهبود وضعیت اقتصادی برای گروه‌هایی که در دوران کرونا دچار آسیب و خسارت شدند، فراهم می‌شود.

امام جمعه همدان افزود: با رعایت چهارچوب‌های قانونی و شرعی جشنواره‌ بسیار خوبی هم برای کودکان و هم برای مردم همدان خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: امیدواریم این دوره از ‌جشنواره یکی از جشنواره‌های با کیفیت سال‌های اخیر باشد.

مسعود ویژه افزود: برای این رویداد بزرگ بین المللی از ماه‌ها پیش زحمات زیادی در استان، دبیرخانه و ‌وزارتخانه انجام شده است.  

وی اظهار داشت: هر چقدر به تاریخ برگزاری این رویداد نزدیک شدیم تعامل بیشتر و مشکلات برطرف شد.

ویژه با بیان اینکه هماهنگی‌های جشنواره صورت گرفته و استان آماده برگزاری جشنواره بیست و هفتم است، تصریح کرد: امیدواریم این دوره از ‌جشنواره  یکی از جشنواره‌های با کیفیت سال‌های اخیر باشد.  

رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تاکید کرد: همه تلاش‌ ‌خود را می‌کنیم تا بیست و هفتمین دوره جشنواره با کمترین نقص برگزار شود.

به گزارش ایرنا، همدان پایتخت تاریخ و تمدن یکم تا ششم تیرماه، میزبان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha