۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84795360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانواده شهدای مدافع حرم جامعه عشایری با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه تجلیل شدند

شهرکرد- ایرنا- جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم جامعه عشایری کشور دوشنبه شب در آیینی با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و جمعی از مسوولان در دومین روز از برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری تجلیل شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه اقتدار امروز ایران مرهون خون شهداست و امروز امید دنیا به ایران اسلامی است، گفت: این در حالی است که رسانه‌های دشمن تلاش می‌کنند که این عشق به ایران به گوش جهانیان نرسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز دوشنبه در آیین تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم جامعه عشایری کشور که در دومین روز از برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید عشایر به میزبانی شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: نباید به برنامه‌های مسموم رسانه‌های ملحد دشمن توجه کرد، بلکه باید حقیقت اقتدار ایران اسلامی را مشاهده و در این مسیر محکم و استوار حرکت کرد چرا که ملت ایران با تقویت وحدت خود و با گام نهادن در مسیر اسلام و ولی‌فقیه بی‌شک کمر دشمن را خواهد شکست.

وی ادامه داد: امروز سرود سلام فرمانده در نقاط مختلف جهان نفوذ کرده و مردم آزاده جهان با این سرود عشق خود را به امام زمان(عج) و ایران اسلامی نشان می دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: شهدا حاضر و ناظر هستند و بی‌شک یاری آنها در افتخارآفرینی کشور نقش مهمی دارد و ما همچنان از سفره شهدا بهره مند هستیم.

تنگسیری افزود: اگر با هم باشیم و در راه اسلام و ولایت فقیه گام برداریم هیچ دشمنی نمی‌تواند علیه ایران اسلامی غلطی بکند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و امنیت، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد وصیت شهدا حمایت از اسلام و حرکت در مسیر ولی فقیه است از همین رو باید بدانیم تا زمانی که در این مسیر باشیم هیچ دشمنی نمی تواند به این کشور دست درازی کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین با گرامیداشت مقام شهدای جامعه عشایری، اظهار داشت: شهدا در سالهای دفاع مقدس با امکانات و تجهیزات خود در جبهه ها حضور پیدا کردند و با دست خالی اما شجاعانه از خاک کشور دفاع کرده و ۱۱ هزار شهید تقدیم کردند.

تنگسیری افزود: جامعه عشایری کشور همچنین ۴۷ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است و این نشان می‌دهد دشمن از عشایر کشور می‌ترسد.

وی با تاکید بر استواری در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید روی پای خود بایستیم تا وعده الهی در یاری امت اسلامی محقق شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین به نمایندگی از هریک از اقوام عشایرنشین کشور یکی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم جامعه عشایری تجلیل شد.

جامعه عشایری کشور ۱۱ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۵۷ شهید مدافع حرم تقدیم نظام اسلامی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین عزت و اقتدار نظام اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: باید تا می توان در بزرگداشت مقام شهدا و قدردانی از خانواده آنها برنامه اجرا کرد و در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت.

محسن حسین میرزایی ادامه داد: این استان افتخار آن را دارد که به مدت سه روز میزبان خانواده معظم شهدای عشایر است و تمام توان خود را به کار گرفته تا این برنامه در شان این بزرگان باشد.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: ماه‌ها برای برگزاری این کنگره در استان تلاش شد و امید می‌رود نظیر این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

در ادامه این برنامه پدر شهید محمدحسن قاسمی نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی کشور با قدردانی از صبر و بردباری خانواده شهدا، اظهار داشت: ما خانواده شهدا اگرچه عزیزان خود را از دست دادیم اما لطف بیکران پروردگار را بدست آوردیم.

وی تصریح کرد: اگر فرزندی از ما شهید شد به نشانه اینست که خداوند به ما عنایت ویژه داشته است و باید قدردان آن باشیم.

پدر شهید محمدحسن قاسمی امنیت کشور را مدیون خون پاک پاک شهدا دانست و گفت: امروز اگر کسی نمی تواند به ایران نگاه چپ کند و لرزه بر اندام استکبار جهانی افتاده به واسطه فداکاری‌ها، رشادت‌ها، شهادت‌ها و وفاداری به نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرزند شهید خود، افزود: محمدحسن از زندگی خود خوب استفاده کرد و این شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند.

به گزارش ایرنا، برگزاری شب شعر" شعرای ایل" در نخستین روز از کنگره در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد با حضور شاعران سراسر کشور از جمله برنامه‌های این کنگره به شمار می رود که ۳۰۰ اثر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده که شاعران ۱۲ شعر برگزیده در این شب شعر به قرائت اشعار خود پرداختند و شاعران برتر تجلیل شدند.

تجلیل از ۷۵ شهید مدافع حرم جامعه عشایری کشور و استان چهارمحال و بختیاری با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مسوولان استانی و کشوری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد در دومین روز کنگره انجام شد.

مهمترین برنامه کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری هم اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی است که ۳۱ خرداد در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور هزاران نفر از آحاد مردم، خانواده معظم شهدای عشایری کشور و مسوولان همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایش، سرود، مداحی برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جامعه عشایری کشور در حاشیه این کنگره ملی در محل مصلی از برنامه‌های جنبی این کنگره ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha