قطعی برق، تولید در صنایع کوچک خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار داد

بجنورد-ایرنا- رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: قطعی برق که با گرمای هوا در روزهای اخیر اعمال شده، تولید در واحدهای صنعتی را تحت تاثیر قرار داده و سبب نگرانی فعالان اقتصادی شده است. 

امید حیدریان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قطعی برق سبب تحمیل زیان به تولیدکنندگان می شود زیرا تجهیزات و دستگاه ها باید به صورت مداوم کار کند اما زمانی که برق قطع می شود خط تولید از کار می افتد و راه اندازی مجدد بسیار هزینه بر است.

وی افزود: با راه اندازی مجدد، کیفیت تولید محصول کاهش می یابد همچنین ضایعات زیاد می شود و در صورتی که قطعی برق در هفته یکی یا دو بار اعمال شود ادامه فعالیت برای تولیدکننده به صرفه نیست. 

حیدریان گفت: قطعی برق که با کاهش کیفیت تولید در واحدهای صنعتی همراه است، بازار عرضه را با مشکل روبه رو می کند با قطعی برق و راه اندازی مجدد تجهیزات و دستگاه ها علاوه بر کاهش کیفیت تولید محصول، زمان انجام تعهدات به مشتریان هم تحت الشعاع قرار می گیرد.  

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این شرایط یا باید تولید را متوقف کنیم تا مشکل خاموشی ها حل شود یا باید محصول بی کیفیت تولید و عرضه کنیم.

وی افزود: از مسوولان انتظار می رود بخش صنعت را از برنامه خاموشی های برق خارج کنند، بخش تولید نباید معطل تامین برق بماند، نیاز است تا با نگاه ویژه به موضوع تولید، این بخش از اعمال قطعی برق مستثنی شود.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی اظهار داشت: مشکلات و خسارت های توقف تولید و وقوع مشکل در این بخش تنها متوجه تولیدکننده نیست بلکه اقتصاد در جامعه از آن متاثر می شود و متحمل ضرر می شود.  

به گزارش ایرنا افزایش میزان مصرف برق این استان در سال جاری سبب شد تا برنامه های خاموشی برای برخی مشترکان صنعتی اعمال شود. 

اکنون حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی خراسان شمالی از برق برخوردارند به طوری که از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن ۳۶۷ هزار خانوار این استان مشترک برق هستند که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، چهار درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد و از تعداد مصرف کنندگان برق در این استان  ۵۳ درصد مشترکان خانگی در استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha