محمد رضا شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند افزایش ترافیک مرسولات پستی سنتی به طور طبیعی از سنوات گذشته رو به کاهش بوده و با توجه به نیاز جامعه به خدمات به روزتر و تقاضای ناشی از عدم جا به جایی برای دریافت خدمات، به یک راهبرد مثبت و مداوم اجتماعی تبدیل شده که در حوزه خدمات پستی نیز تسری یافته است.
وی اضافه کرد: تغییر نوع خدمت پستی از سنتی به مدرن نیاز طبیعی و جاری جامعه است و کرونا نیز با الزاماتی که برای فاصله گیری اجتماعی ایجاد کرد به این تغییر رویکرد سرعت داد.
مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: به طور خاص در حوزه خرید اینترنتی شاهد افزایش مرسولات مبتنی بر دیجیتالیزه کردن خدمات هستیم که منجر به افزایش افزون بر ۳۴ درصدی رشد طی دوماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است که دلیل آن رویکرد عمومی جامعه به دریافت این نوع خدمات است.
شفیعی افزود: ترافیک خرید و فروش اینترنتی طی ۲ ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی ۱۰۸ هزار و ۳۹۷ مرسوله بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۶۸ مرسوله بوده است.
اداره کل پست خراسان رضوی ۲۵۷ توزیعکننده مرسولات شهری و ۲۱۲ موزع مرسولات روستایی را در قالب ۳۹۵ واحد پستی سازماندهی و فعال کرده است.
مجموع مرسولات پستی وارده به و صادره از خراسان رضوی طی سال گذشته حدود ۲۰ میلیون مرسوله بوده است.
استان ۱۱۸ هزار کیلومترمربعی خراسان رضوی ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما