۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی از ابتدای امسال در بندر شهید رجایی تخلیه شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی به تناژ ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،"علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران" روز سه‌شنبه در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی به تناژ ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن شامل جو و ذرت وارد بندر شهید رجایی شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون یک فروند کشتی حامل جو به تناژ ۶۶ هزارتن در بندر شهید رجایی پذیرش و به منظور دسترسی سریع با رویه حمل یکسره درحال تخلیه است و کار تخلیه این میزان جو تا شش روز آینده به پایان می‌رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بیان کرد: هم اکنون یک فروند کشتی۶۶ هزار تنی ذرت در لنگرگاه بندرعباس مستقر است که پس از طی کردن فرآیند بندری و گمرکی در اسرع زمان پهلو می‌گیرد.

۶ فروند کشتی در لنگرگاه بندرعباس در صف انتظار 

محمدی‌کرجی‌ران در ادامه سخنان خود بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۸ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلو گرفته که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی افزود: در مجموع شش فروند کشتی حامل ۲۱۲ هزار و ۵۳۰ تن کالای اساسی شامل روغن خوراکی، گندم و ذرت در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود برای پهلودهی و تخلیه محموله‌های خود هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: درحال حاضر بیش از ۱۰هزار تن کالای اساسی روزانه در بندر شهید رجایی تخلیه می‌شود که نهاده‌های دامی به صورت حمل یکسره به وسیله ۴۰۰ کامیون بارگیری و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha