جعفرکاشانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سامانه "جست وجوی شغل" فرصت انتخاب بهترین گزینه در کوتاهترین زمان و صرف کمترین هزینه را برای کار جویان و کارفرمایان متقاضی نیروی کار در استان سمنان فراهم میکند.
وی بیان کرد: سامانه "جست وجوی شغل" با هدف افزایش رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی، کاهش هزینههای جست و جوی شغلی و بهبود و انسجام عملکرد دفاتر کاریابی و در نهایت افزایش اشتغال راهاندازی شده است.
وی با بیان اینکه کارجویان در خواست کار و کارفرمایان درخواست نیروی انسانی را میتوانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https:// shoghl.mcls.gov.ir ثبت کنند، تصریح کرد: پس از بررسی و راستیآزمایی اطلاعات کارفرمایی، به کاریابیهایی که در کشور فعالیت دارند، متصل شده و می توانند، درخواست خود را برای گرفتن نیروی کار، ثبت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: تمام کاریابی های داخلی ملزم به ثبت اطلاعات عملکرد خود در سامانه "جست وجوی شغل" هستند، این سامانه می تواند، جامعه بزرگتری از کارفرمایان و کارجویان را به یکدیگر متصل کند و به این ترتیب کارفرمایان و کارجویان، گزینه های انتخابی بیشتری خواهند داشت.
کاشانی تصریح کرد: جویندگان کار می توانند اطلاعات خود مانند تحصیلات و مهارتها و سوابق کاری را در این سامانه بارگذاری کنند و چنانچه به مهارت خاصی نیاز داشته باشند سازمان آموزش فنی و حرفهای ورود کرده و میتواند با پیش بینی نیروی کار موجود، کارجویان را به سمت مهارت آموزی هدایت کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به شفافیت و پویایی ایجاد شده در بازار کار به وسیله سامانه "جست و جوی شغل" ، گفت: سامانه جست و جوی شغل موجب بهبود سیاستگذاری و ارتقای عملکرد بخشهای مختلف در حوزه بازارکار میشود.
نظر شما