۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84795931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 سفر بایدن به تل آویو در سایه تشدید بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - در سایه بحران سیاسی شدید رژیم صهیونیستی و فروپاشی کابینه ائتلافی این رژیم، سفارت آمریکا در سرزمین اشغالی فلسطین اعلام کرد که سفر رئیس جمهوری آمریکا به تل آویو طبق برنامه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری روسیا الیوم، پس از اعلام سقوط کابینه ائتلافی «نفتالی بنت» و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی رژیم صهیونیستی، سفارت آمریکا در سرزمین اشغالی فلسطین اعلام کرد که طبق برنامه ریزی کاخ سفید، «جو بایدن» در ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه ۱۴۰۱) به تل آویو سفر خواهد کرد. 

شبکه «۱۳» رژیم صهیونیستی نیز در این باره به نقل از سخنگوی سفارت آمریکا در سرزمین اشغالی فلسطین اعلام کرد: «اسرائیل یک شریک راهبردی آمریکا است و واشنگتن یک اتحاد راهبردی با تل آویو دارد و این امر فراتر از این یا آن حزب است».

براساس برخی گزارشها، پس از سقوط کابینه ائتلافی «نفتالی بنت - یائیر لاپید« در نتیجه بحران شدید سیاسی رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی این رژیم تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، پذیرای بایدن خواهد بود. 

به گفته شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، رئیس جمهوری آمریکا همچنین با سران تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد و پس از آن در چارچوب سفر دوره ای خود به منطقه به عربستان می رود. 

به گفته مسئولان رژیم صهیونیستی، رئیس جمهوری آمریکا در عربستان اقداماتی را برای عادی سازی روابط بین این رژیم و سعودیها انجام خواهد داد که براساس آن، انتظار می رود عربستان حریم هوایی خود را به روی پروازهای رژیم صهیونیستی باز کند و در مقابل، این رژیم برای انتقال حاکمیت عربستان بر جزایر «تیران و صنافیر» واقع در دریای سرخ از مصر به عربستان، چراغ سبز نشان دهد. 

طبق ادعای سران رژیم صهیونیستی، بایدن همچنین در این سفر تشکیل به اصطلاح یک ائتلاف هوایی در منطقه با مشارکت رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات، بحرین و چند کشور عرب دیگر را اعلام خواهد کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha