دادستان پیگیر موضوع مناسب‌سازی ترافیک محور بندرعباس به گچین شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به وقوع برخی حوادث رانندگی ناگوار در محور مواصلاتی بندرعباس به گچین گفت: با صدور دستور قضایی به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ماموریت داده شده که به منظور ایمن سازی و سیاست گذاری مناسب در حوزه ترافیک تمهیدهای لازم را اتخاذ نماید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز سه شنبه در جریان بازدید از محور بندرعباس به سمت گچین و لار افزود:بر این اساس دادستان بندرعباس به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن حضور در محل به بررسی نواقص و مشکلات و تصمیم گیری به منظور رفع آن پرداخته اند. 

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی هرچه بیشتر صنایع غرب بندرعباس به منظور محرومیت زدایی و عمران و آبادانی منطقه گچین، با قدردانی از همکاری سازنده و پیگیری های پی درپی استاندار هرمزگان در این خصوص بیان داشت: امروز بحث مسوولیت اجتماعی شرکت های بزرگ به عنوان یک قاعده پذیرفته شده و مسوولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) مجموعه وظایف و تعهداتی است که بر اساس قانون باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کنند، انجام دهند.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به اینکه دادگستری با استناد به بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲۲، ۲۹۰ و ۲۹۳ قانون آیین دادرسی کیفری به منظور نظارت و احیای مسوولیت اجتماعی شرکت های بزرگ پیشگام می باشد، یادآورشد: دستگاه قضایی استان هر ساله از طریق مکاتبات گسترده و پی در پی با شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و نظارت و پیگیری نسبت به مطالبه‌گری برای ایفای نقش آن ها در جهت عمل به مسوولیت های اجتماعی‌ شان اقدام می کند که در این خصوص می توان به اقدام های بسیار خوبی که در حوزه مقابله با کرونا، فقر زدایی، آموزش و اشتغالزایی صورت گرفته، اشاره کرد.

قهرمانی، اتخاذ تمهیدهای لازم جهت تامین بودجه برای رفع نیازهای بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و رفع معضلات زیست محیطی، مبارزه با اعتیاد، فقر و بیکاری، کمک به خانواده زندانیان نیازمند، کمک به کودکان کار و کارگران فصلی و سایر مسائل مرتبط با این حوزه از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را از دیگر اقدام های دستگاه قضایی استان هرمزگان در این خصوص برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قاچاق سوخت معیشت نیست، تاکید کرد: معیشت باید با کرامت و تامین اجتماعی همراه باشد.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: در ماه‌های اخیر بروز حوادث دلخراش جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان که متاسفانه به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنانمان منجر شد، اعتراض های و نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرد و همین موضوع سبب شد مقابله با پدیده شوم قاچاق سوخت به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و مطالبه‌ای عمومی از دستگاه‌های متولی مطرح تایید شود. 

 قهرمانی در ادامه با اشاره به اینکه دادگستری هرمزگان در راستای وظایف ذاتی خود برای حفاظت از امنیت عمومی و صیانت از منابع ملی اجازه هیچ گونه فعالیت سودجویانه توسط قاچاقچیان سوخت را نخواهند داد، بر لزوم همکاری بیش از پیش علما، بزرگان و معتمدین و خانواده ها در جهت فرهنگ سازی و تبیین آسیب های اجتماعی ناشی از معضل قاچاق سوخت تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات مطرح شده و تصمیم های اتخاذ شده در جریان این دیدار مردمی را به منظور سرعت بخشی در روند رسیدگی به آن ها و احقاق حقوق مراجعان با دیگر مسوولان عالی استان مطرح خواهیم کرد تا در نتیجه هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های متولی، روند رسیدگی به امور سرعت گیرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین به همراه جمعی از مسوولان قضایی و اجرایی استان در دیدار با مردم دهستان گچین، از نزدیک به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی کر.

وی با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم حضور مسوولان قضایی در مساجد و دیدار بدون واسطه با متن مردم به اشکال مختلف، هدف از این دیدار را، بررسی مشکلات و دغدغه‌های مردم از نزدیک عنوان و خاطرنشان کرد: بدون تردید، حضور در جمع مردم و آن هم در بهترین محل یعنی مسجد، ثمرات زیادی دارد و به همین دلیل، این موضوع به صورت ویژه در دستورکار دستگاه قضایی استان هرمزگان است.

 امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز  حضور میدانی و بازدید رییس کل دادگستری هرمزگان به همراه هیاتی از مسوولان قضایی و اجرایی از مناطق مختلف و روستاهای اطراف گچین را موضوعی قابل تحسین و در نوع خود کم نظیر عنوان کرد و از رویکرد جدید دستگاه قضایی استان در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم قدردانی نمود.

شیخ یوسف جمالی در ادامه، استانداردسازی محور مواصلاتی گچین به بندرعباس به عنوان یک طرح ملی و کوریدور بین المللی، ساماندهی به وضعیت بازارچه این دهستان و ارتقای آن به عنوان بازارچه مرزی و همکاری صنایع مستقر در مجاورت این منطقه به منظور رفع مشکلات و محرومیت زدایی را از مهم ترین مطالبه های مردم منطقه گچین از مسوولان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha