۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84796030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد-ایرنا- ۱۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان همزمان با اجلاسیه کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور در چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در مناطق مختلف این استان توزیع شد.

مسوول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی به ارزش هشت میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از افراد آسیب‌دیده و ‌نیازمند تاکنون ۲۲ مرحله مواسات و کمک مومنانه در استان انجام شده است.

سرهنگ هوشنگ فولادی در آیین توزیع بسته‌های معیشتی افزود: این مرحله کمک‌مومنانه در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای عشایر و عمل‌ به‌ شعار ۱۱هزار شهید، ۱۱ هزار خدمت انجام‌ می‌شود.

وی با اشاره به اعزام بیش از ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم از ارائه ۲هزار خدمت به عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی و جهادگران بسیج سازندگی در استقبال از این رخداد بزرگ فرهنگی، خدمات قابل توجهی را به عشایر استان ارائه دادند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به برگزاری ۶ مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه با محوریت مناطق عشایری استان، افزود: این رزمایش‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و با توجه به شعار کنگره «۱۰ هزار شهید، ۱۰ هزار خدمت» برگزار شد.

فولادی با اشاره به اعزام بیش از ۱۰۰ گروه جهادی برای رفع مشکلات عشایر استان، ادامه داد: این گروه‌های جهادی تاکنون بیش از ۲ هزار خدمت در مناطق عشایری ارائه داده‌اند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، روانشناسی، واکسیناسیون و درمان دام‌‏ها، تامین آب آشامیدنی، ساخت و تعمیر آبشخور دام‏‌ها، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، برپایی کلاس‌های درس جبرانی، ساخت و تجهیز راه‌ها و ارائه مشاوره‌های حقوقی و خانواده را از شاخص‌ترین خدمات گروه‌های جهادی به مردم عشایرنشین استان برشمرد.

وی توزیع بیش از ۱۲۰ هزار بسته معیشتی، بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم، اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه، توزیع ۲۸ هزار نوشت‌افزار و بیش از ۱۰۰ هزار سری پوشاک و کفش را از دیگر خدمات بسیج سازندگی استان به عشایر در استقبال از این کنگره ملی بیان کرد.

به گزارش ایرنا، کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری از ۲۹ خرداد به مدت سه روز در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

برگزاری شب شعر شهدای ایل و تجلیل از ۱۲ شاعر برتر استانهای عشایرنشین کشور، بزرگداشت مقام ۷۵ شهید مدافع حرم و تجلیل از خانواده آنها با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جامعه عشایری کشور و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی از جمله برنامه‌های اصلی و جنبی این کنگره بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha