۱۱ هزار و ۲۸۲ فرصت شغلی در استان سمنان  هدفگذاری شده است

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : امسال ایجاد ۱۱هزار و ۲۸۲ فرصت شغلی به وسیله دستگاه‌های اجرایی استان و واحدهای زیر مجموعه این دستگاه‌ها هدفگذاری شده است.

جعفر کاشانی روز چهارشنبه  در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرائی استان سمنان ایجاد یک هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی را در سامانه رصد اشتغال  از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ثبت کرده‌اند.

کاشانی تصریح کرد: اطلاعات و داده های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال ازطریق این سامانه در اختیار رئیس جمهور و سیاستگذاران کشور قرار می گیرد تا از این بانک اطلاعاتی در طراحی سیاست‌ها و برنامه های اشتغال کشور و ارتقاء بازار کار استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی جدید ناشی از اجرای برنامه های اشتغالزایی استان سمنان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای، فعالیتهای تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل بود که با همراهی و اهتمام مدیران استان، برای ۱۱ هزار و ۶۳ نفر شغل ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یادآور شد: بر اساس آمار سال گذشته استان موفق به تحقق ۱۰۶ درصدی تعهد ایجاد اشتغال شد.

بر اساس گزارش‌ها، بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha