شناسایی و تفحص پیکر سه هزار شهید دفاع مقدس امسال انجام می‌شود

مهاباد - ایرنا - فرمانده قرارگاه تاکتیکی تفحص شهدا در شمالغرب کشور گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های بعمل آمده در سال جاری عملیات شناسی و تفحص پیکر مطهر سه هزار نفر از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار داوود مهاجر روز سه‌شنبه در جلسه بررسی و شناسایی و تفحص پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس در سردشت اظهار کرد: از ابتدای آغاز عملیات شناسایی و تفحص تاکنون پیکر مطهر بیش از ۴۶ هزار شهید گلگون کفن پیدا شده که از این تعداد ۱۱ هزار پیکر مربوط به شهیدان گمنام است.

وی افزود: از شمالغرب تا جنوب کشور که منطقه عملیاتی و جنگی محسوب می‌شود، شناسایی و تفحص پیکر مطهر بیش از سه هزار شهید در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد یک هزار پیکر جزو مناطق شمالغرب کشور است که عملیات تفحص آنها به زودی آغاز خواهد شد.

سردار مهاجر اطلاعات اهالی مناطق روستایی، رزمندگان و ایثارگران را جهت شناسایی پیکر این شهدا مهم دانست و تاکید کرد: باید در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم در این شهرستان صورت گیرد.

آغاز عملیات شناسایی و تفحص پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس در سردشت 

فرماندار سردشت نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: این شهرستان در همه حوادث دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشقدم و پیش قراول آزادسازی وجب به وجب خاک مقدس ایران اسلامی بوده است.

شناسایی و تفحص پیکر سه هزار شهید دفاع مقدس امسال انجام می‌شود

لقمان خسروپور شناسایی و تفحص پیکر مطهر شهدای معظم را اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان منطقه عملیاتی بوده و احتمال وجود پیکر مطهر شهدا در آن وجود دارد از این‌رو آماده هرگونه همکاری و هماهنگی لازم در این زمینه هستیم.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد با حضور تیمی از قرارگاه تاکتیکی شناسایی و تفحص شهدای شمالغرب کشور در این شهرستان ضمن تحقیق و بررسی از اهالی منطقه و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی این شهرستان عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا آغاز شود.

این شهرستان همچنان در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی توسط رژیم بعثی عراق مورد هدف قرار گرفت که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری بوجود آورد، این شهر اولین قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما است.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha