۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84796099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان: با کمبود مشاور در مدارس مواجه هستیم

زنجان – ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: : متاسفانه در مدارس در زمینه مشاوره های تربیتی و دینی و مسائل روانی، کمبود شدیدی داریم.

علی اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا به اهمیت مشاوره اشاره کرد و افزود: در مدارس ابتدایی هیچ مشاوری نداریم، در مدارس متوسطه دوره اول، باید مشاور داشته باشیم ولی به تعداد اندک مشاور مواجه هستیم، حل این مسائل نیازمند این است که مراجع قانونی نسبت به این مساله ورود داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع کمبود و مشکلات در حوزه مشاوره مربوط به کل کشور است، گفت: تعداد مربیان تربیتی نیز در مدارس بسیار کم شده و برای جذب و بکارگیری نیروی انسانی در این حوزه هم مراجع بالادستی باید تصمیم بگیرند.

اسماعیلی موضوع حمایت های مددکاری از دانش آموزان و خانواده های آنان در صورت نیاز اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس ساز و کارهای موجود، تمهیدی در این خصوص وجود ندارد، در حالی که دستگاه تعلیم و تربیت نزدیکترین نهاد به دانش آموزان است. 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۲۰۰ مدرسه در این استان مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha