۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1172
کد خبر: 84796252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه تبلیغ مردمی یکی از اولویت‌های سازمان تبلیغات سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه تبلیغ مردمی یکی از اولویت های این سازمان در استان است که براساس آن همه مردم احساس تکلیف کرده و هر فردی یک مبلغ دینی و فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت ‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیگ روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: جوانگرایی موضوع مهم دیگری است که با انتصابات جدید صورت گرفته در سازمان تبلیغات به اثبات رسیده و راه ورود جوانان به عرصه انتخابات باز شد و امروز در زاهدان هیات مذهبی جوان با انگیزه بالا داریم.

وی گفت: به فرمان امام راحل (ره) این سازمان تاسیس شد تا خدمات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی و تبلیغ دین مبین اسلام در سراسر کشور ارائه دهد.

وی افزود: امسال به مناسبت سالروز تبلیغات اسلامی برنامه های متنوعی از جمله تجدید میثاق به شهدای انقلاب و دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای تبلیغ، تجلیل از برترین های تبلیغ، رونمایی از سایت رسمی سازمان تبلیغات در استان، آغاز بکار رسمی رویداد تابستانی "گامی نو"، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، اردوی خانوادگی طوبی با حضور همه اعضای سازمان تبلیغات و اردوی تفریحی فرهنگی روحانیون مستقر در استان همراه با خانوادهایشان برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در رویداد تابستانی "گامی نو" که یکی از برنامه های این سازمان برای ایام تابستان است، از اساتید کشوری و استانی در زمینه آموزش استفاده می شود و مخاطب آن گروه ها و تشکل های فعال استانی هستند.

وی گفت: ثبت نام در این رویداد تابستانی از یکم تا ۱۰ تیرماه است که به ۲ بخش آموزشی و داوری تقسیم می شود.

حجت الاسلام باقربیگ به ایام محرم نیز اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی هایی برای این ایام صورت گرفته و به تمامی ادارات و شهرستان ها ابلاغیه ارسال شده زیرا امسال با توجه به بازگشایی مرز زمینی، زائران علاوه بر مرز میرجاوه می توانند از مرز ریمدان نیز ورود کنند که حجم سنگینی از زائران را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: هم اینک حدود ۱۲۰ خانه دین در سیستان و بلوچستان فعال هست که امسال توسعه ۵۰۰ خانه نیز در برنامه است زیرا این خانه ها تاثیر مثبتی در تربیت دختران و فعال کردن آنها در عرصه های فرهنگی موثر دارد و یکی از راه های مبارزه با افکار انحرافی بشمار می روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به تعداد مبلغین در استان نیز اشاره کرد و گفت: حضور مبلغین در ایام مختلف متفاوت است اما حدود ۱۳۰ روحانی مستقر در روستاها و حاشیه شهر زاهدان، چابهار و زابل داریم و حدود ۵۰۰ مبلغ به صورت ثابت در استان فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha