۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84796406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی آلمانی ها از رکود اقتصادی ناشی از توقف گاز روسیه

تهران-ایرنا- موسسات و سازمان‌های اقتصادی آلمان می‌گویند در صورت توقف گاز روسیه با مشکلات و رکود اقتصادی مضاعفی روبرو خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اتحادیه صنایع آلمان (BDI) روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پیش‌بینی های اقتصادی در سال ۲۰۲۲ نسبت به گذشته تغییر کرده است و در صورت توقف واردات گاز روسیه با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد. این اتحادیه اعلام کرد در صورت توقف گاز روسیه پیش‌بینی‌های اقتصادی گذشته همگی باطل هستند و باید منتظر رکود اقتصادی در کشور باشیم.

طبق گفته اتحادیه آلمانی انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آلمان در شرایط فعلی تنها ۱.۵ درصد رشد داشته باشد درحالیکه این رقم قبل از شروع جنگ روسیه و اوکراین ۳.۵ درصد پیش‌بینی شده بود.

موسسه تحقیقات اقتصادی IWH که به عنوان یکی از موسسات مشورتی دولت آلمان فعالیت می‌کند، نیز اعلام کرده است که پیش‌بینی‌ها برای تولید ناخالص داخلی بسیار کمتر از گذشته خواهد بود. این موسسه در ماه مارس رشد اقتصادی را ۳.۱ درصد در سال جاری پیش بینی کرده بود و حالا رقم خود را به همان ۱.۵ درصد کاهش داده است.

این موسسه پیش بینی کرده است که تابستان سال جاری برای اقتصاد آلمان فصل سختی خواهد بود زیرا تولیدات کاهش و تورم افزایش یافته است.

بسیاری از سازمان‌ها و موسسات مالی در کشور آلمان نیز می‌گویند در صورت توقف گاز روسیه و بالا رفتن تورم شرایط اقتصادی در آلمان بسیار سخت خواهد شد. اکثر موسسات اقتصادی پیش‌بینی‌های خود را از نرخ تولید ناخالص کاهش داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha