هوشمندسازی فروش نان موجب شفاف‌سازی هزینه های این بخش می‌شود

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان موجب شفاف‌سازی محل هزینه سالانه یکهزار و ۸۰ میلیارد تومان یارانه آرد در استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صادقی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۸۴ میلیارد تومان ماهانه بابت توزیع آرد یارانه‌ای در استان سمنان هزینه می‌شود که اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان موجب شفافیت در اقتصاد و تخصیص منابع می‌شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۷۵۲ واحد نانوایی در استان فعال است که تاکنون برای بیش از  ۶۰۰  واحد با هدف اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان کد شاپرک صادر شد.
وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰۰ دستگاه کارتخوان مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید برای هوشمندسازی فرایند عرضه نان در نانوایی‌ها فعال شده و تا پایان هفته ۷۰۰ دستگاه دیگر در نانوایی‌های استان نصب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان، میزان تخصیص آرد و میزان یارانه واحدهای نانوایی شفاف سازی می شود، خاطرنشان کرد: هر تراکنش مربوط به نان و میزان فروش نان در قالب این طرح مشخص می شود و این شفافیت یک آورده بزرگ یارانه ای برای جامعه محسوب می شود.
صادقی با بیان این که با اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان از هرگونه قاچاق آرد جلوگیری خواهد شد و افزود: در این طرح قیمت نان هیچ تغییری نخواهد کرد و نان با همان قیمت قبلی عرضه می‌شود، ضمن این که کار خرید نان برای مردم ساده‌سازی شده و هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد خرید وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد که هر کس با هر نوع کارت بانکی می تواند انواع نان را در استان سمنان خریداری کند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: بنرهای آموزشی مربوط به نحوه استفاده از دستگاه کارتخوان در نانوایی‌ها نصب شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.




اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha