چهارمحال و بختیاری با ۱۴ درصد کاهش بارندگی وارد فصل تابستان شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان بهار کم‌بارشی را پشت سر گذاشت، گفت: میانگین بارش‌های استان نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۴ درصد کاهش دارد.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کمبود بارش‌ها در برخی از نقاط استان با شدت بیشتری همراه است به‌طوری‌که در فرخشهر ۳۷ درصد، شهرکرد ۲۳ درصد، فارسان ۱۹ درصد، سورشجان ۱۷ درصد و بلداجی ۱۶ درصد کاهش بارندگی دارد.

وی ادامه داد: در فروردین امسال چهارمحال و بختیاری کم‌بارش‌ترین و در اردیبهشت در رتبه دوم کم‌بارشی در بین استانهای کشور قرار گرفت اما در مجموع این استان در سال آبی جاری با کسری ۸۵ میلیمتری بارش در رتبه ۱۲ استان‌های خشک کشور جای گرفته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی در این استان، تصریح کرد: ۹۶ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است و این موضوع تاثیر ناگواری بر منابع آب استان دارد.

نوروزی با بیان اینکه بارش نرمال سالانه استان باید به ۵۰۰ میلیمتر برسد، خاطرنشان کرد: با توجه به پایان یافتن فصل بارش‌های موثر پیش‌بینی می‌شود استان سال آبی جاری را با کسری بارش‌ها به پایان برساند.

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، چهارمحال و بختیاری در فروردین امسال کم‌بارش ترین استان کشور اعلام شد.

این استان از سال ۸۶ تاکنون با پدیده خشکسالی روبرو است و این پدیده تاثیر منفی بر منابع آب و محیط‌زیست این استان گذاشته و اقتصاد این استان در بخش صنعت و کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha