طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طرح‌های آبرسانی این استان، آخر هفته همزمان با سفر هیات دولت به این خطه با حضور وزیر نیرو افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

رضا نعیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح انتقال آب سد شیرین دره از قوس شمالی بجنورد به مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آهکی بجنورد و پنج هزار متر مکعبی گلستان‌شهر بجنورد با هدف توزیع عادلانه آب با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

وی افزود: هم اکنون علاوه بر تامین بخشی از آب آشامیدنی شهر بجنورد از سد شیرین دره، آبرسانی به مجتمع امام علی (ع) روستای تیمورتاش نیز با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه از این سد انجام می شود.

وی از پایان اجرای طرح آبرسانی به مجتمع روستایی شیرین دره نیز خبر داد و افزود: با افتتاح این طرح ۶۷ روستا در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان از آب آشامیدنی مطلوب بهره مند می شوند.

نعیمی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۶۰۰ میلیارد ریال بیان کرد.

رییس شورای انسجام بخشی شرکت های تابعه وزارت نیرو در خراسان شمالی افزود: طرح ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهر شیروان نیز با حضور وزیر کلنگ زنی می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۱۶۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: براساس زمان بندی انجام شده، این طرح تا پایان امسال به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می شود.

تقریبا ۹۶ درصد روستاها و تمام شهرهای استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

این استان واقع در شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha