هواشناسی آذربایجان غربی درباره وزش تندباد و بارش‌های رگباری هشدار داد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش تندباد لحظه‌ای، رگبارهای باران به همراه رعد و برق، مناطق شمالی استان و شمال شهرستان ارومیه را فرا می‌گیرد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اثر این مخاطره آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال خیزش گرد و خاک محلی و آسیب به سازه های سبک است.

وی ادامه داد: لازم است شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها بپرهیزند و از صعود به ارتفاعات با توجه به ناپایداری‌های جوی خودداری کنند.

صابری اظهار کرد: استحکام بخشی سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های ساختمانی نیز ضروری بوده و کشاورزان نیز لازم است به توصیه های کارشناسان گوش فرا دهند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: زمان شروع این مخاطره از عصر روز چهارشنبه تا پایان روز پنجشنبه خواهد بود.

صابری با اشاره به اینکه دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۵ و ۳۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود، اضافه کرد: در این مدت، شهرستان تکاب با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و شهرستان پلدشت با ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر ثبت شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در ۱۰ روز اخیر نیز شاهد رگبارهای باران و وزش تند بادهای موقتی بود که موجب شد تا در بسیاری از نقاط استان به ویژه ارومیه خسارت های جدی به درختان و خودروهای عمومی وارد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha