۲ تیر ۱۴۰۱، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 84798217
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

احشام  فردیس استان البرز در مقابل تب کریمه کنگو ایمن  شدند

کرج - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد: در اجرای یک طرح ضربتی دام های سبک و سنگین این شهرستان با استفاده از روش سمپاشی در مقابل شیوع بیماری کریمه کنگو ایمن سازی شدند.

 دکتر محمد مهدی راهنورد  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه بهداشت و بیماریهای دامی نیز تیم های  مبارزه با حضور فعال در دامداری های صنعتی و سنتی شهرستان که شامل ۱۰ هزار راس دام سنتی و  سه هزار راس دام سنگین صنعتی می باشد نسبت به انجام امور نظارت ، واکسیناسیون، تست سل و بروسلوز و سمپاشی بدن دام و جایگاههای دامداری اقدام کردند.

وی ادامه داد: طی سه ماهه  گذشته بیش از یک هزار و ۳۳۵ تست سل در دام های سنگین و  یک هزار نوبت سر واکسیناسیون بروسلوز نیز انجام شد  ضمن آنکه  مراقبت فعال مبتنی بر خطر تب برفکی یک هزار و ۲۰۰ نوبت سر بازرسی انجام شده است.

راهنورد افزود : با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز و واحدهای تحت نظارت شامل(مرغ فروشی، قصابی، ماهی فروشی، رستوران، کبابی و جگرکی) تیم های ۲ نفره بازرسی به صورت روزانه با حضور در واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی مواردی از جمله تاریخ تولید، مهر و برچسپ و علائم ارگانولپتیکی ظاهری محصولات خام دامی را رصد و پایش می کنند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: بازدیدها و نظارتهای بهداشتی بر کلیه مراکز و واحدهای تحت نظارت دامپزشکی به صورت مستمر انجام و  طی مدت ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید واحدهای هایپر ، قصابی ها، مرغ فروشی و ماهی سرا  در دستور کار بازرسان دامپزشکی قرار گرفته است.

راهنورد افزود: یک هزار و ۷۹۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان جمع آوری و معدوم شده است.
وی ادامه داد: ۱۳واحد غیر بهداشتی به دلیل عرضه گوشت، مرغ و ماهی تاریخ مصرف  گذشته و یا موارد غیر بهداشتی شناسایی و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شده اند؛ همچنین ۴۰ تعهد کتبی و محضری  اخذ و یک واحد متخلف نیز با حکم داستانی شهرستان فردیس پلمب شده است .

وی از شهروندان فردیس خواست گوشت قرمز مصرفی خود را حتماً از مراکز و قصابی های مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به لیبل و مهر دامپزشکی درج شده بر روی لاشه های دام توجه کنند.

 ساکنان فردیس در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و یا عرضه گوشت قرمز خارج از چرخه مجاز مراتب را با شماره تلفن های ۳۶۶۴۰۵۱۸ و یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha