برنامه‌های گرامیداشت شهدای ۷ تیر محوری و اثرگذار باشد

شهرکرد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری گفت: ۶ تا ۱۲ تیر به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است و شرط موفقیت و تاثیرگذاری برنامه‌های این هفته، مشارکت و نقش‌آفرینی مردم با وحدت، وفاق و همدلی است و برنامه‌های گرامیداشت شهدای۷تیر محوری‌، مردمی و اثرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در نشست ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سالن شهید علی مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: شعار این هفته (۶ تا ۱۲ تیر) حقوق بشر آمریکایی؛ ترور، تحریم و توحش است و شرط موفقیت و تاثیرگذاری اجرای برنامه‌های این هفته مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم است.

وی افزود:برنامه‌ای که موفق و تاثیرگذار است که مردم در آن نقش‌آفرین هستند مانند آیین‌های عزاداری عاشورا به عنوان نمونه، با مشارکت مردم هر ساله باشکوه برگزار می‌شود و در چند روز گذشته شاهد بودیم که کنگره ملی ۱۱ هزار شهید عشایری نیز با عظمت در استان برگزار شد و این به‌خاطر حضور پررنگ مردم در کنار برگزارکنندگان کنگره بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به بسط، توسعه و نهادینه کردن این فرهنگ جزو وظایف ذاتی همگان است و همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم وتا ابد هرکس در این کشور با آرامش زندگی می‌کند بخاطر رشادت‌های شهداست.

حسین‌میرزایی تاکید کرد:نباید منتظر بمانیم که گروه و یا نهاد خاصی به تنهایی اقدام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کند و همه باید دست به دست هم دهیم و در این عرصه کار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری گفت: شهدای ۷تیر حق بزرگی بر جامعه دارند و سازمان‌ها و نهاد ها برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا، در این هفته باید با اجرای برنامه‌های خوب و محوری بتوانند بسیار موثرتر از اجرای برنامه‌های متعدد و پراکنده نتیجه بگیرند.

حسین‌میرزایی با اشاره به نقش جایگاه شهید رحمان استکی گفت: یک برنامه‌محوری می‌تواند معرفی شهید استکی باشد که متاسفانه امروز خیلی از جوانان افکار، قول و فعل شهید استکی را نمی‌شناسند و از خدمات این شهید شاخص در استان و کشور بی‌خبر هستند.

وی افزود: البته برای کارهای فرهنگی فضاسازی بسیار مهم است و باید به فضاسازی در فضای حقیقی و همچنین در فضای مجازی توجه شود و در سال های اخیر شاهد بودیم گاهی در فضا سازی مجازی عقب بوده ایم.

به گزارش ایرنا، شهید رحمان استکی نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد بود که همراه شهید بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ توسط منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

"مجتبی استکی " نماینده دور دوم مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی برادر این شهید نیز در مشهد، توسط منافقان کور دل به شهادت رسید و " حمید استکی " دیگر برادر وی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به درجه شهادت نائل شد

۶ تا ۱۲ تیر به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و شعار این هفته حقوق بشر آمریکایی؛ترور، تحریم و توحش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha