۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 84798634
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کره‌جنوبی در ناتو نمایندگی ایجاد می‌کند

۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 84798634
کره‌جنوبی در ناتو نمایندگی ایجاد می‌کند

تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) و پیش از شرکت یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور در نشست هفته آینده ناتو گفت: سئول تصمیم گرفته است که یک نماینده در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل داشته باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کیم سونگ هان در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: رییس جمهور یون در اولین سفر خارجی خود به عنوان رییس جمهوری در نشست هفته آینده ناتو در مادرید شرکت خواهد کرد.

با وجودی که کره‌جنوبی عضو این پیمان نظامی نیست اما به عنوان یک کشور متحد به همراه ژاپن، استرالیا و نیوزیلند به این نشست دعوت شده است.

ریاست این نمایندگی برعهده سفیر کره‌جنوبی در بلژیک خواهد بود که در حال حاضر سفیر این کشور در اتحادیه اروپایی نیز هست.

براساس این گزارش در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید، احتمال دارد که نشستی سه جانبه بین رییس جمهوری کره‌جنوبی با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز برگزار شود.

کیم سونگ هان اعلام کرد که حضور یون سوک یول در نشست سران ناتو با سه هدف از جمله تقویت «ارزش‌های اتحاد» بر پایه لیبرال دموکراسی بین ۳۰ کشور عضو و شرکای آن انجام می‌شود.

براساس این گزارش، رییس جمهوری کره‌جنوبی همچنین بدنبال ایجاد «شبکه جامع امنیتی» با کشورهای عضو ناتو و گسترش راه‌های موثر برای پاسخگویی به تهدیدات امنیتی از جمله امنیت سایبری، تهدیدات فضایی و تغییرات آب و هوایی است.

وی همچنین در دیدارهای دوجانبه خود مسائلی از جمله همکاری‌های اقتصادی، انرژی هسته‌ای، برنامه هسته‌ای نظامی کره‌شمالی، انرژی‌های تجدیدپذیر و کسب حمایت از شهر بوسان برای میزبانی اکسپوی ۲۰۳۰ را دنبال می‌کند.

تاکنون دیدار دوجانبه یون با سران کشورهای جمهوری چک، لهستان، دانمارک و هلند نهایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha