۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰
کد خبر: 84798681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار شی جین پینگ نسبت به «گسترش» ائتلاف های نظامی

تهران- ایرنا- رییس جمهوری چین نسبت به «گسترش» ائتلاف های نظامی در جهان هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، شی جین پینگ که در نشست مجازی رهبران کشورهای بریکس- متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی- سخن می‌گفت، این مطلب را بیان کرد.

وی تصریح کرد: چین به تقویت فضای باز و ایجاد فضای کسب‌وکار مبتنی بر اصول بازار، بر اساس قانون و مطابق با استانداردهای بین‌المللی ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری چین همزمان کسب و کارها را به سرمایه گذاری و توسعه در چین، تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی و به اشتراک گذاری فرصت‌های توسعه‌ای تشویق کرد.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، شی جین پینگ بحران اوکراین را یک زنگ هشدار توصیف کرد و هشدار داد که گسترش ائتلاف های نظامی و رفتن به سمت امنیت خود منجر به افزایش هزینه برای دیگر کشورها خواهد شد.
رییس جمهوری چین همچنین با اشاره به تحریم‌های گسترده کشورهای غربی علیه روسیه گفت: تحریم‌ها مانند بومرنگ و شمشیر دولبه عمل می‌کنند.
پکن میزبان نشست سران کشورهای بریکس است که از کشورهای نوظهور اقتصادی تشکیل شده و ۴۰ درصد از جمعیت جهان در آنها زندگی می‌کنند.
سه کشور چین، هند و آفریقای جنوبی از بین اعضای بریکس، به قطعنامه سازمان ملل متحد در محکومیت روسیه به دلیل حمله به اوکراین رای ممتنع دادند.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که چین و هند به عنوان بزرگترین کشورهای جهان از نظر جمعیتی بدنبال حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم انرژی از سوی کشورهای غربی و متحدان آنها، به خرید نفت روسیه روی آورده و در حقیقت به مسکو کمک می‌کنند تا فشار کمتری را از ناحیه تحریم‌های غرب متحمل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha