۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84798740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی برای حمایت از دامداران دشت آزادگان در تابستان

اهواز- ایرنا- فرماندار دشت آزادگان گفت: تمهیدات کوتاه مدت برای حمایت از دامداران این شهرستان در تابستان امسال با توجه به خشکسالی، در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید سیلاوی روز چهارشنبه در نشست راهکارهای حل مشکل تنش آبی شهرستان دشت آزادگان، افزود: تمهیداتی از جمله تامین ۷۸  دستگاه مه پاش و ۷۱ استخر برای دام های این شهرستان تامین و بهره برداری شده تا در زمان کمبود آب، امکان استفاده از این تجهیزات جهت جلوگیری از تلف شدن دام را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تامین و ذخیره علوفه از دیگر راهکارها برای حمایت از دامداران است اظهار داشت: در یک‌ماه اخیر بیش از ۵۳۰ تن علوفه دامی در بین دامداران این شهرستان توزیع شده است.

فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: همچنان در فصل تابستان برای کمک به دامداران تامین و توزیع علوفه ادامه خواهد داشت تا دامداران دچار خسارت نشوند.

سیلاوی ادامه داد: اقداماتی نیز برای تامین آب شرب دام وحق آبه تالاب، جبران کاهش منابع  و همچنین جبران خسارت کشاورزان و دامداران شهرستان در حال پیگیری است و لایروبی رودخانه و کانال ها برای تسهیل استفاده دامداران نیز انجام می گیرد.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: تاکنون ۸۵ درصد دام سنگین شهرستان بیمه شده که ۷۰ درصد مبلغ بیمه را دولت و ۳۰ درصد مابقی توسط صاحبان دام پرداخت می شود.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان قرار دارد که آب مورد نیاز خود را از رودخانه کرخه تامین می کند.

رودخانه کرخه در ۲ سال اخیر دچار تنش آبی و خشکسالی شده به همین منظور تصمیم گرفته شده برای جلوگیری از تلف شدن دام در این شهرستان دولت تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

سال گذشته بر اثر خشکسالی در این شهرستان تعداد زیادی گاومیش و دام سنگین تلف شدند.

دشت آزادگان یکی از شهرستان های بسیار مهم خوزستان در پرورش دام سنگین و گاومیش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha