۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84798933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر بر لزوم حمایت آموزش و پرورش از طرح امین تاکید کرد

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با اشاره به ضرورت اجرای طرح امین در کنار آموزش در مدارس تاکید کرد: این طرح نیازمند حمایت است و ضروری است وزارت آموزش و پرورش از این طرح حمایت‌های مادی و معنوی داشته باشد.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در نشست کمیته‌ همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملایر، خواستار ارائه راهکارهای لازم برای اجرای موفق این طرح شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش باید با قدرت و قوت طرح امین را دنبال کند تا در مسیر اجرای این طرح موفقیت حاصل شود.

امام جمعه ملایر گفت: سند تحول بنیادین سند اعتلای آموزش و پرورش است و باید این سند را مطالعه و نقص‌های آن را اصلاح کرد.

برقراری با بیان اینکه قرآن کریم حوزه علمیه و آموزش و پروش را یکی می‌داند، ادامه داد: رسالت توحیدی، آموزش و پرورش و رسالت همه علما آموزش و پرورش است و رسالت انبیا و هدف از مبعوث شدن آنها آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ دشمنان تلاش کردند تا جامعه بدون پرورش باشد، لازمه آموزش و پروش را همکاری با حوزه دانست و بیان کرد: هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند بر کشور دارای دانش، حاکم شود.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: اگر ایران بخواهد در مقابل دشمن بایستد و حق خود را بگیرد باید آموزش و پرورش مستقل و موفقی داشته باشد.

برقراری یادآور شد: هدف امروز دشمن، دشمنی با نخبگان و دانشمندان و آموزش و پرورش دهندگان در حوزه تربیتی است.

پیش‌بینی ایجاد ۳۰۰ مدرسه طرح امین در استان همدان در سال آینده

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به فعالیت۱۲۱ مدرسه طرح امین نوع ۲ و ۳۰ مدرسه سراج در سطح این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۳۰۰ مدرسه طرح امین ۲ در سطح استان همدان ایجاد شود.

"یوسف سعیدی" افزود: ما به دنبال سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مطالعه و نظارت هستیم و نیازسنجی، پژوهش و پاسخگویی به نیازهای روز دانش‌آموزان را در اولویت نخست کمیته‌های آموزش و پرورش قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید در کمیته‌ها از ۲ ابزار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم، از ایجاد سه مدرسه طرح امین طی یک سال گذشته در این استان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: از ۳۰۰ مدرسه طرح امین در سطح استان، ۱۰۰ مدرسه توسط آموزش و پرورش و ۲۰۰ مدرسه توسط حوزه‌های علمیه پیگیری خواهد شد.

سعیدی همچنین به فعالیت بیش از ۴۰۰ روحانی در مدارس این استان اشاره و بیان کرد: این روحانیون در قالب سرباز طلبه، مدارس طرح امین نوع یک و گفتمان‌های مناسبتی در مدارس مشغول هستند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "برای اجرای گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت" اشاره کرد و افزود: باید از گذشته درس گرفت.

حجت الاسلام "حاج حسین درودی" تاکید کرد: دشمن به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و دروغ‌پردازی از گذشته است و با توجه به تهدیدهای ناشناخته دشمن، ضروری است که امروز حقایق را القا کنیم.

وی با اشاره به زحمات علما و روحانیون در حوزه تربیتی در گذشته، بر لزوم تبیین و انتقال این اثرگذاری علما برای آموزش نسل جوان تاکید کرد و گفت: طرح امین نیز باید با راهکارهایی که ارائه می‌شود، به درستی پیش برود.

حجت الاسلام درودی با اشاره به قوانین و شرایط موجود در مورد این موضوع، یادآور شد: در این راستا پیگیرهایی در حال انجام است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش و تفسیر عملی از سیره قرآن و اهل بیت است، بیان کرد: باید از ظرفیت روحانیت و حوزه‌های علمیه این شهرستان در حوزهای تربیتی، آموزش و پرورشی استفاده کرد.

"مهدی عابدینی‌نیا" به ضرورت حمایت حوزه و روحانیت در اجرای رسالت آموزش و پرورش تاکید و اظهار داشت: اگر بنا باشد به سمت حیات طیبه در آموزش و پروش حرکت کنیم، باید محوریت را روحانیت قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در همکاری با روحانیون، حوزه و نهادهای مذهبی این شهرستان، گفت: تشکیل سه جلسه با امام جمعه از ابتدای امسال، برگزاری گفتمان‌های دینی، محافل قرآنی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ملایر و همکاری روحانیون طرح امین از جمله این فعالیت‌ها در این راستا است.

بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha