۴۲ مدرسه فارس در سفر وزیر آموزش و پرورش صاحب زمین چمن شدند

شیراز-ایرنا- طرح‌های ورزشی آموزش و پرورش استان فارس در قالب طرح شهید سلیمانی روز پنجشنبه همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش به شیراز، به بهره‌برداری رسید که افتتاح ۴۲ زمین چمن مدارس از جمله آنها بود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست منتخبی از فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش در شیراز افزود: ساخت ۸۹ مکان ورزشی با تخصیص اعتبار صددرصدی در فارس در حال انجام است که ۴۲ زمین چمن مصنوعی در سراسر استان امروز به بهره برداری رسید. 

محمدخلیل عسکری به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس که در نشست جمعی از فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: سه مسئله در دستور کار آموزش و پرورش استان فارس قرار گرفته است. عملیاتی کردن و برون‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب و اجرای برش استانی نقشه مهندسی استان از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش استان محسوب می‌شود.

عسکری با بیان اینکه تأکید بر تکریم معلمین و فرهنگیان به عنوان یک سیاست راهبردی در استان فارس دنبال می‌شود، گفت: ارتباط با دستگاه‌ها و نهادها و تأکید بر ارتباط برون سازمانی هم بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه در شورای آموزش و پرورش بین این اداره کل و دیگر سازمان‌ها منعقد خواهد شد.

وی ارتباط مردمی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: مدیران آموزش و پرورش فارس دوشنبه‌شب‌ها در مساجد و روزهای سه‌شنبه در اداره کل در خدمت مردم هستند. این برنامه قرار است در شهرستان‌ها نیز پیاده شود و حتی مدیران مدارس هم در مدارس حضور داشته باشند و در خدمت مردم باشند.

او با اشاره به اینکه ارتباط با خیرین و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس نیز از دیگر رویکردهای آموزش و پرورش فارس به شمار می‌رود گفت: جا دارد از وزیر آموزش و پرورش برای اهتمامی که در اجرای نظام رتبه‌بندی داشته‌اند تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

عسکری اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزشمندی را ارائه داده اما منزلت و جایگاه معلم بسیار بالاتر است. از سال ۷۲ بحث اجرای نظام رتبه‌بندی مطرح شده بود و تا سال ۹۰ هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه این کار را فراهم کرد. هرچند از سال ۹۰ تا سال ۱۳۹۹ هم هیچ اتفاقی رخ نداده است در سال ۹۹ مجلس در این عرصه وارد شد. البته دولت در آن زمان اراده‌ای برای پیگیری این موضوع نداشت.

عسکری بیان کرد: در حال حاضر با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش و تلاش مجلس و تأکیدات ریاست جمهور، اعتباری حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص پیدا کرد. 

وی همچنین گفت: از سال ۹۰ ما سابقه واریز سرانه آموزشی نداشتیم اما اخیرا مبلغی به حساب مدارس واریز شد و هفته گذشته نیز برای تحکیم و تثبیت آموزش مبلغی حدود ۵۰ میلیارد تومان به استان فارس اختصاص داده شد.

عسکری گفت: اگر اراده جدی حوزه وزارت آموزش و پرورش نبود، آموزش حضوری شکل نمی‌گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: رسانه‌های انگلیسی که کمتر از دو هفته مدارس‌شان در شرایط شیوع کرونا تعطیل شده بود، تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند که مدارس ایران آموزش حضوری را از سر نگیرد. اما با اراده‌ای که در مجموعه وزارتخانه ایجاد شد به سمت آموزش حضوری رفتیم و جامعه احیا شد. تا آن زمان همه کسبه باز بودند اما از بازگشایی مدارس خبری نبود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به جذب ۷۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: واگذاری و آزادسازی فضاهای ورزشی از دیگر اقدامات ما در این مدت بوده است و ما تلاش کردیم فضاهای وزشی که در اختیار داریم را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه عدالت تربیتی در مسیر آموزشی برابر در مناطق مختلف راه‌اندازی شده است، گفت: همچنین شرایطی فراهم کردیم تا دانش‌آموزان‌ در تابستان نیز از ظرفیت تمام کانون‌های فرهنگی مساجد به صورت رایگان بهره ببرند.

عسکری به تلاش برای جذب و تخصیص اعتبار ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سفرهای استانی به آموزش و پرورش عنوان کرد: در خصوص بحث هنرستان‌ها یک مصوبه در دولت داریم که بنا شده وزارت جهادکشاورزی از حوزه دانش‌بنیان وارد شود و استان فارس به عنوان الگو، کار خود را در این زمینه آغاز کند.

وزیر آموزش و پرورش بامداد پنجشنبه باهدف بررسی مسائل آموزش و پرورش، افتتاح و بازدید از پروژه‌های آموزشی و تربیتی و دیدار و گفت و گو با منتخبان معلمان و دانش آموزان، وارد استان فارس شد.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری بامداد پنجشنبه با استقبال مسئولان استانی در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب وارد شیراز شد.

وزیر آموزش وپرورش در اولین برنامه سفر خود به شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی، به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مشرف شد و با حضور در گلزار شهدای این شهر؛ به مقام شامخ شهیدان استان فارس، خصوصا شهدای فرهنگی، دانش آموز و مدافع حرم ادای احترام کرد.

از برنامه های سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان فارس، شرکت در جمع منتخبان فرهنگیان و دانش آموزان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز؛ دیدار با جمعی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و اعضای هیات استانی اندیشه ورز اسناد بالادستی آموزش و پرورش، است.

نوری در ادامه این سفر ضمن افتتاح پروژه های ورزشی طرح شهید سلیمانی در استان، کلنگ احداث ساختمان ورزش زورخانه و پهلوانی فرهنگیان و دانش آموزان و دانشگاه فرهنگیان استان فارس را به زمین خواهد زد.

بازدید از چند مکان آموزشی و تربیتی از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر آموزش وپرورش به شیراز خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha