مشاور وزیر جهاد: بیشترین درخواست کشاورزان خراسان شمالی تسهیلات بانکی است

بجنورد- ایرنا- مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی گفت: دریافت تسهیلات کم‌بهره بانکی و نهاده‌های دامی برای تغذیه دام‌ها، بیشترین خواسته‌های کشاورزان و دامپروران خراسان شمالی را تشکیل می‌دهد.

محسن عسکری روز پنجشنبه در حاشیه بیست و ششمین سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با سفر رییس جمهور به خراسان شمالی از دیروز - چهارشنبه - میز خدمت برای بهره برداران بخش کشاورزی برپا شده است و در جریان بازدیدها از مزارع و روستاها، تاکنون بیشترین درخواست فعالان این حوزه دریافت وام برای رونق تولید و کسب و کارهای مرتبط با بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: تامین اعتبار برای خرید انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی از دیگر خواسته های کشاورزان این استان بوده است.

مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمامی خواسته ها و نیازهای بهره برداران بخش کشاورزی خراسان شمالی توسط کارشناسان وزارتخانه ثبت شده و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

عسکری گفت: وزیر جهاد کشاورزی نیز که همراه با اعضای هیات دولت به خراسان شمالی سفر کرده است، روز پنجشنبه از برخی مزارع چغندر قند، گندم و کشتزارهای این استان دیدن کرده و از نزدیک مسایل و مشکلات کشاورزان را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه درآمد کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته بیش از هشت هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: باید تلاش کنیم با رفع مشکلات این حوزه، اشتغال پایداری را برای این قشر ایجاد کنیم.

همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی، سامانه ۱۱۱ برای تسریع در دریافت مطالبات مردم فعال شده و مردم و کشاورزان فعال در حوزه های مرتبط با بخش کشاورزی می توانند از طریق این سامانه درخواست های خود را مطرح کنند.

به گزارش ایرنا بخش کشاورزی خراسان شمالی در سال های اخیر با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه بوده است که به نوعی باعث کاهش درآمد قشر کشاورز و روستایی شده است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی، صبح امروز پنجشنبه، دوم تیرماه وارد استان خراسان شمالی شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.  

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha