وزیر بهداشت مشکلات مرزنشینان خراسان شمالی را بررسی کرد

بجنورد- ایرنا- وزیر بهداشت صبح امروز پنجشنبه در بیست و ششمین سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور وارد شهرستان مرزی راز و جرگلان شد و مشکلات مرزنشینان و همچنین طرح های بهداشتی و عمرانی را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر بهرام عین اللهی در این سفر یک روزه از طرح ها و مراکز مختلف این شهرستان بازدید میدانی کرد و  از نزدیک با مشکلات این طرحها آشنا شد.  
 
وی  از مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی غلامان، پروژه پیست اسب دوانی باغلق، ساختمان دهیاری، کارگاه فرش دویدوخ بازدید کرد.

دیدار با اقشار مردمی و حضور در جلسه شورای اداری راز و جرگلان از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت به این شهرستان است.  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش های پزشکی  همچنین عصر امروز با شرکت در جلسه شورای اداری خراسان شمالی با حضور رییس جمهور، مهمترین مسائل و مشکلات راز و جرگلان را مطرح می کند.  

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه برای برگزاری بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رئیس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.  

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.  

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha