وزیر بهداشت: ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار به ساخت بیمارستان رازوجرگلان اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۳ میلیارد تومان از محل بودجه سال ۱۴۰۱ و ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی دولت، با تخصیص ۱۰۰ درصدی، به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی راز و جرگلان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی، که به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور به شهرستان راز وجرگلان سفر کرده است، روز پنجشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان مرزی با تاکید بر لزوم حل مشکلات درمانی مردم این خطه مرزی در کوتاهترین زمان ممکن، گفت: به کارگیری پیمانکار جهادی برای ساخت این بیمارستان ضروری است و البته نظارتی همه جانبه و مستمر نیز باید تا پایان مرحله ساخت این بیمارستان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تامین نیروی متخصص درمانی از جاهای دیگر مشکل این منطقه را حل نمی کند و وزاتخانه آماده بومی‌گزینی نیروی متخصص برای این شهرستان است و به همین دلیل سهمیه ویژه ای را جداگانه برای راز و جرگلان اختصاص خواهیم داد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای نیروی انسانی در کنار ارتقای فیزیکی، خاطرنشان کرد: فرزندان این شهرستان می توانند دانشمندان آینده منطقه و این مرز و بوم باشند و نیروی انسانی مورد نیاز این منطقه را تامین کنند.  

وزیر بهداشت در این نشست همچنین به فعالیت درمانگاه ارتش در این منطقه اشاره  کرد و افزود: در صورت واگذاری مدیریت این مرکز به وزارت بهداشت، ما آنرا تجهیز کرده و به بهره برداری خواهیم رساند.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان دارای محرومیت های فراوانی است که در سال های متمادی ایجاد شده است، اضافه کرد: این در حالی است که این خطه مردمانی شجاع، بااراده، فداکار با دلهای مهربان دارد که در کشور بی نظیرند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه امروز چهره ظلم تغییر کرده است و ظالمان چهره ظالمانه خود را نشان نمی دهند، خاطرنشان کرد: ۴۳ سال است که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحمل جنگ تحمیلی ۸ ساله با تحریم های ناجوانمردانه مورد ظلم و ستم قرار گرفته است، اما مردم ما ایستادگی و مقاومت کرده اند و این پیروزی ها با هدایت های مقام معظم رهبری محقق شده است.

وی پیروزی در میدان نبرد کرونا را نمونه ای بارز از پایداری و موفقیت کشور بیان کرد و افزود: جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت کرونا با دیگر کشورهای جهان قابل قیاس نیست، زیرا ما علیرغم کمبود امکانات، تنها با داشتن نیروهای عاشق در حوزه سلامت، توانستیم این بحران را مهار کنیم.

دکتر عین اللهی، حل مشکل چند ساله کشور را نیازمند چاره اندیشی اساسی دانست و گفت: در گذشته با پرداخت یارانه به وارد کنندگان و ورود کالاهای مصرفی، به جای پرداخت یارانه به ۸۰ میلیون نفر معادل ۴۰۰ میلیون نفر یارانه می دادیم، زیرا دیگر کشورها هم از آن استفاده می کردند اما با اقدامات اصلاحی و اساسی در اصلاح یارانه ها، قیمت ها نیز اصلاح شد و با روند کنونی وضعیت اقتصادی کشور در آینده بهتر و به سامان تر خواهد شد.

در این نشست فرماندار و امام جمعه شهر راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان نیز به بیان مشکلات و دغدغه های مردم این خطه پرداختند و نمایندگان حوزه ها و بخش های مختلف هم مشکلات و مسائل خود را در خصوص نبود راه دسترسی، مسائل حوزه درمان، گرفتاری های حوزه کشاورزی و اشتغال و بیکاری مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز پنجشنبه، به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور، از طرح ها و مراکز مختلف شهرستان مرزی راز و جرگلان بازدید میدانی کرده و از نزدیک با مشکلات اهالی این منطقه آشنا شد.   

دیدار با اقشار مردم و حضور در نشست شورای اداری راز و جرگلان از برنامه های سفر وزیر بهداشت به این شهرستان بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در بیست و ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، وارد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.  

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله ۱۵۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.  

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha