ضرورت ساخت خط انتقال از آب شیرین کن خلیج فارس به «کهورستان» بندرخمیر

بندرعباس- ایرنا- رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: با توجه به برداشت‌های آب صورت گرفته در کهورستان بندرخمیر، آب موجود در این منطقه، غیر پایدار بوده و تنها گزینه، ساخت خط انتقال از آب‌شیرین کن خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم جعفرزاده عصر پنجشنبه در بازدید از پروژه های محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی در هرمزگان اظهار داشت:با توجه به شرایط آبی این منطقه، ما نیز در قالب پروژه محرومیت زدایی تلاش می کنیم، مردم این منطقه زودتر به آب شرب پایدار دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه موضوع آب یک مساله جدی است، افزود: اگر ظرف دو سال موضوع را از تنش خارج نکنیم به مراتب درگیر مشکلات بیشتری خواهیم شد.

جعفرزاده با بیان اینکه اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال آب، روح تازه ای به روستاهای شهرستان خمیر می دهد، گفت: با تکمیل این پروژه جمعیتی افزون بر ۳۴ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند می شوند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ما وظیفه ای جز خدمت و سربازی در اجرای پروژه های محرومیت زدایی نداریم، تصریح کرد: حجم عملیات پیش بینی شده برای خط انتقال خمیر به قدری تاثیرگذار خواهد بود که به اندازه ۲۰ سال کار پیش بینی شده است.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، وحدت و همزایی مجموعه وزارت نیرو و سپاه در سطح ملی و نیروی دریایی سپاه و آبفا در سطح استانی را نقطه قوت خدمت رسانی توصیف کرد و گفت: تمرکز اصلی ما در آبرسانی روی خط انتقال خواهد بود چرا که اجرای شبکه توزیع بدون منابع آبی، هدر رفت پول و تاسیسات است و باید توان مان را بروی اجرای خط انتقال آب بگذاریم.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در سازوکار طرح‌های آبرسانی از همه اقشار مردمی استفاده‌ کرده‌ایم، از همه نهادهای مردمی، ارگان‌های سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام (ع)، بنیاد مستضعفان و غیره در شورا و مرکز جهاد آبرسانی حضور دارند که می‌توانند با ظرفیت جهادی طبق زمان‌بندی کیفیت مناسب را در آبرسانی به روستاهای دارای تنش ارائه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha