۳ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84799863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ مرکز ترک اعتیاد در گنبدکاووس فعال است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس گفت: ۲۱ مرکز درمانی برای کاهش آسیب و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در این شهرستان فعال است و سه مرکز ترک اعتیاد جدید به‌زودی راه اندازی می‌شود.

حنیفه عصمتی روز جمعه به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر (اول تا هفتم تیرماه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: معتادان در ۲ مرکز ترک اعتیاد مردان، ۱۵ مرکز متادون ترابی خصوصی و یک مرکز متادون ترابی دولتی در بیمارستان طالقانی، یک مرکز کاهش آسیب، یک مرکز سرپناه شبانه و یک مرکز کاهش آسیب زنان گنبدکاووس خدمات درمانی و بستری را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: مجوز فعال سازی ۲ مرکز ترک اعتیاد مردان در شهرهای گنبدکاووس و اینچه برون و یک مرکز ترک اعتیاد زنان در شهر گنبدکاووس توسط بهزیستی صادر شده است و به‌زودی با مشارکت متقاضیان بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس افزود: هم اینک ۹۰ بیمار در ۲ مرکز ترک اعتیاد مردان این شهرستان بستری هستند که بعد از گذران دوران درمان سه ماهه و رسیدن به سلامت کامل به آغوش جامعه باز می‌گردند.

۲۱ مرکز ترک اعتیاد در گنبدکاووس فعال است

عصمتی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از جمعیت معتادان وجود ندارد، گفت: گلستان در بحث شیوع مصرف موادمخدر بعد از استان خوزستان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: به مناسب هفته مبارزه با موادمخدر ۶۷ برنامه فرهنگی، پیشگیری و ورزشی در گنبدکاووس اجرا می‌شود که از جمله آن جمع آوری معتادان متجاهر، برگزاری مسابقات ورزشی و نقاشی در مراکز ترک اعتیاد، برپایی کارگاه‌های آموزشی و مهارتی پیشگیری از مصرف موادمخدر، نشست خبری فرمانده انتظامی، فعال سازی ایستگاه اطلاع رسانی در مصلی و اعزام روحانیون به مراکز ترک اعتیاد برای ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی است.

عصمتی افزود: گنبدکاووس ۱۸ شهید مبارزه با موادمخدر دارد که مسوولان شهرستان به مناسبت این هفته در منزل تعدادی از خانواده‌های آنان حضور خواهند یافت.

به گزارش ایرنا،در تاریخ ۱۷ تا ۲۶ ژوئن سال ۱۹۸۷ اجلاس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق موادمخدر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهر وین تشکیل شد و کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس سندی به نام C.M.O را تصویب کردند که خط‌مشی همه‌جانبه اقدامات لازم جهت کنترل موادمخدر را از سوی کشورهای شرکت‌کننده مشخص می‌کرد و این کشورها را متعهد کرد تا فعالیت‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر را به‌طورجدی، انجام دهند و ازآنجا که این سند در روز ۲۶ ژوئن برابر ۵ تیرماه با کسب اکثریت آرا کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس تصویب شد، این روز را به نام روز جهانی مبارزه با موادمخدر نام‌گذاری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha