۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84800153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان تا پنج درجه سانتی‌گراد گرم می شود

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان تا اواسط هفته آینده در طول روز به طور میانگین سه تا پنج درجه افزایش می یابد و هوای گرم و تابستانه در سطح منطقه حاکم خواهد شد.

خسرو سیف پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خنک شدن دمای هوای استان طی ۲ روز گذشته، اظهار داشت: میانگین حداقل دمای استان در شبانه روز گذشته ۱۴ و حداکثر آن ۲۸ درجه سانتی‌گراد بود.

وی افزود: روستای سراب شهرک دهگلان با دمای هشت درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۱۵ و ۳۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز جمعه تا روز سه شنبه جو بیشتر مناطق استان نسبتا پایدار بوده و بجز وزش باد قابل ملاحظه در بعدازظهرها و رشد موضعی ابر، پدیده دیگری نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برای بعدازظهر فردا (شنبه) تا اواخر وقت همان روز شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و بارش های رگباری و پراکنده به همراه رعد و برق در برخی از مناطق، بخصوص نواحی غربی و شمالی استان نیز وجود دارد.

سیف پناهی یادآور شد: از بعدازظهر فردا تا روز یکشنبه با توجه به شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی کشورهای عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان، هوا غبارآلود شده و در بعضی از ساعات کیفیت هوا و دید افقی کاهش می‌یابد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha