۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84800635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق آبی کرونایی گیلان به ۱۴ شهرستان رسید

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 84800635
مناطق آبی کرونایی گیلان به ۱۴ شهرستان رسید

رشت - ایرنا- بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بامداد جمعه اعلام شد، تعداد مناطق با رنگ‌بندی آبی کرونایی گیلان افزایش یافت و به ۱۴ شهرستان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس، شهرستان‌های رودبار و فومن از وضعیت زرد کرونایی خارج و به رنگ آبی درآمدند و به این ترتیب تعداد شهرستان‌های آبی در نقشه کرونایی استان گیلان به ۱۴ شهرستان رسید.

پیش از این شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، سیاهکل، تالش، رودسر، صومعه سرا، لاهیجان و لنگرود همانند هفته گذشته در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون سه شهرستان شامل ماسال، شفت و املش در نقشه کرونایی گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و تعداد شهرستان های زرد از پنج به سه شهرستان کاهش یافت. 

آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان‌های گیلان ار شانزدهم اردیبهشت ماه امسال روند کاهشی را طی می کند و در این مدت آمارها کاهش چشمگیری یافته است به طوری که طی ۲۰ روز اخیر آمارها بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رنگ بندی جدید کرونایی گیلان اعلام شد

بستری ۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹

براساس آمار دیروز جمعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، ٢١ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد چهار نفر بدحال هستند.

مسولان بهداشتی استان گیلان همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارند و از واکسن نزده ها می خواهند که برای تزریق واکسن اقدام کنند ضمن اینکه بر تکمیل واکسناسیون هر سه دز اهتمام داشته باشند.

تاکنون ٢ میلیون ۱۵۴ هزار و ۷۴۸ نفر معادل ۹۶ درصد دز اول و ۲ میلیون و ۵۳ هزار و ۶۱۹ نفر معادل ٩٢ درصد دز دوم واکسن کرونا را در استان گیلان دریافت کرده اند و تزریق مرحله سوم واکسن کرونا به گروه های هدف این استان نیز به یک میلیون و ١٠٢ هزار و ٩٩٨ نفر معادل ۴۹ درصد رسیده است.

شهرستان های سیاهکل، شفت، املش، لاهیجان، رودسر، صومعه سرا، ماسال، انزلی، فومن، رضوانشهر، آستانه اشرفیه، لنگرود، تالش، آستارا، رودبار، رشت و خمام به ترتیب بیشترین تزریق واکسن کرونا در مرحله اول را به خود اختصاص داده‌اند.

شفت، سیاهکل، رودسر، صومعه سرا، لاهیجان، املش، انزلی، فومن، لنگرود، آستانه اشرفیه، ماسال، رضوانشهر، رشت و خمام، تالش، رودبار و آستارا به ترتیب بیشترین تزریق واکسن نوبت دوم و شفت، سیاهکل، املش، انزلی، رودسر، لاهیجان، صومعه سرا، لنگرود، آستانه، تالش، رشت و خمام، فومن، رودبار، رضوانشهر ماسال و آستارا نیز به ترتیب بیشترین تزریق واکسن نوبت سوم را به به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha