کمپ اسکان اضطراری بندرچارک هرمزگان تقویت می‌شود
عکس تزیینی است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: کمپ اسکان اضطراری در بندرچارک که از ۲۴ خرداد برپا شده تقویت می‌شود.

مختار سلحشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پایین بودن شدت پس لرزه های پس از زمین لرزه ۲۴ خرداد این کمپ اسکان اضطراری چندان استفاده‌ای نداشت اما با توجه به زمین لرزه پنج و ۶ دهم ریشتری امروز احتمال افزایش استفاده از آن وجود دارد.

وی ادامه داد: از ۲۴ خرداد تا کنون افزون بر ۱۰۰ زمین لرزه در منطقه چارک استان هرمزگان رخ داده که در هیچکدام مصدوم و خسارت جانی گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: زمین لرزه امروز هم براساس گزارش‌های تهیه شده تا کنون و بررسی های انجام گرفته مصدوم و آسیب دیده و از دست رفته نداشته است اما خسارت هایی مانند ترک خوردگی به منازل و بناها وارد آمده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: به دلیل وسعت منطقه متاثر از این زمین لرزه ها بررسی ها هنوز خاتمه نیافته و تیم‌های ارزیاب در حال تهیه گزارش و انجام بررسی‌ها هستند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، زلزله ای به بزرگی ۵.۶در امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هشت و هفت دقیقه امروز شنبه - چهارم تیرماه - بار دیگر بخش چارک از توابع بندرلنگه هرمزگان را لرزاند.

وقوع این زمین لرزه سبب  ترس ساکنان جزیره کیش شد و مردم جزیره برای دومین بار در ۱۰ روز گذشته ترس از زلزله را تجربه کردند به طوری که مدیریت بحران جزیره کیش در آماده باش کامل قرار گرفته اند و چند نقطه نیز برای اسکان مردم آماده شده است.

برای اطلاع از علل وقوع زمین لرزه در منطقه چارک هرمزگان مصاحبه ایرنا را به استاد زمین شناسی دانشگاه هرمزگان را در لینک زیر دنبال کنید:

علت زمین‌لرزه‌های پیاپی در هرمزگان چیست/ راه‌اندازی مرکز استانی پیش‌یابی زلزله

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha