۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84800937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضا ضمانت اجرایی برای جلوگیری از اضمحلال جامعه است

قزوین -ایرنا- معاون دادستان کل کشور گفت: ضمانت اجرایی برای جلوگیری از اضمحلال جامعه، دستگاه قصا است و اگر بحث قضا و قضاوت نبود سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن موسوی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین، افزود: این مهم، ضمانت اجرایی بسیار بزرگی برای بحث قضا است و شخص قاضی و دادستان جایگاه رفیعی در این حوزه دارند.
وی یادآورشد: دادستان یا شمشیر قضا باید ویژگی هایی داشته باشد و لایه های اجتماعی را بشناسد و اینکه چگونه با مردم رفتار کند.
وی گفت: قاسمی از دادستان هایی بود که جایگاه خود و اهداف نظام را شناخته و شایسته تقدیر بود و در بین دادستان های کشور شاخص و ویژه بودند و رجبی نیز همین ویژگی ها و اوصاف را دارند.
موسوی افزود: مسوولان قضایی باید بحث تحول و تعالی را که رییس قوه قضاییه تاکید دارند پیگیری کنند که با کار و تلاش و شناخت از لایه های جامعه و تهدیدات قطعا موفق خواهند بود.
معاون دادستان کل کشور گفت : اگر هدف ها را نشناسیم و هر مسوولی از اهداف نظام و انقلاب شناخت نداشته و پایبند به آنها نباشد باید بداند مسوولیت و منصب او ارزشی نخواهد داشت.
موسوی یادآورشد: امروز دشمنان قسم خورده به دنبال مسوولینی هستند که خود ، جامعه و اهداف را نشناسند و به گونه ای رفتار کنند که موجب نارضایتی گردند.
وی افزود: امروز مردم شایسته خدمت هستند که در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب همیشه پای کار بوده و لبیک گفته اند و باید مسوولان خود را خادم آنها بدانند، تاسف می خوریم که برخی به فکر تطهیر آمریکا هستند درحالیکه مگر دولتی خبیث تر از این دشمن ملت مسلمان و آزادی خواه جهان وجود دارد؟
موسوی گفت: باید شعار مرگ بر آمریکا سینه به سینه منتقل شود و امروز بهترین راه مقابله با این شیطان خدمت به مردم است و مسوولان وظیفه سنگینی برعهده دارند.
معاون دادستان کل کشور  درخصوی گلایه های مردم، گفت: اگر ما عظمت نظام و انقلاب را به خوبی بیان کنیم مردم قبول می کنند و تبعیت و پیروی خواهند کرد چون عزت و اقتدار مقام معظم رهبری در میان کشورهای جهان بی نطیر و مثال زدنی است.
وی به دادستان جدید قزوین توصیه کرد که صیانت از حقوق عامه را جدی بگیرد و رصد فضای مجازی را در دستور کار قرار دهد چون دشمنان از آن سوء استفاده می کنند و هیچ نظارتی بر آن نیست و باید با افرادی که می خواهند سوء استفاده کنند برخورد شود.
موسوی افزود: دادستان جدید قزوین بر زندان نظارت جدی داشته باشند چون یکی از اولویت های رییس قوه و دادستان کل کشور زندان و زندانیان است و نباید این موضوع را کوچک پنداشت.
موسوی با اشاره به ظرفیت های قزوین، گفت: استان قزوین در هر زمینه چهره های درخشانی دارد که هریک از آنها برای درخشش یک ملت کافی است.
وی گفت: اسلام برای تمام بشریت از لحظات فردی و اجتماعی برنامه دارد و نظام جامع و کاملی را پایه ریزی کرده است. نمونه این موضوع، ائمه اطهار (ع) هستند که با وجود همه سختی های اجتماعی در جامعه حضور می یافتند و حاضر به ترک آن نبودند.
در پایان این مراسم از زحمات محمد قاسمی در سمت دادستان عمومی و انقلاب تقدیر و حسن رجبی به عنوان دادستان جدید قزوین معارفه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha