طرح آموزشی تربیتی استثنایی در دست تکمیل است

تهران - ایرنا - معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۷۶ طرح آموزشی تربیتی استثنایی در ۲۶ استان کشور در دست تکمیل است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمیدرضا تقی پور در نشستی مشترک با رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهارکرد: آموزش و پرورش به معنای عام از پیش نیازهای توسعه کشور است، همچنین آموزش و پرورش استثنایی وظیفه را درحوزه آموزش سنگین‌تر می‌کند.

وی با تاکید براینکه سازمان نوسازی ایجاد بسترهای لازم برای آموزش یا همان ساخت مدارس را برعهده دارد، افزود: مکان فیزیکی آموزش در کنار امکانات نرم افزاری، تاثیر به‌سزایی در پیشبرد آموزش دارد و  از زمانی که نوسازی مدارس رسالت خود را آغاز کرده بخش مهمی از ماموریت‌های خود را بر ساخت، بازسازی و توسعه مدارس استثنایی تعریف کرده است.  

تقی‌پور ادامه داد: طرح کلان آجر به آجر در راستای جمع آوری مشارکت‌های خرد مردم در حوزه مدرسه سازی در دست اجراست که در قالب این طرح تا کنون چهار پویش برپا شده است و پویش پنجم نیز صحن حرم مدرسه‌ام نامگذاری شده است که از دهه کرامت آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دارای دو رکن اساسی ترویج فرهنگ رضوی و دوم مشارکت در امر مدرسه سازی است.  

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این پویش کمک به ساخت و تکمیل هشت مدرسه استثنایی به نیت امام هشتم (ع) است، یادآور شد: خیرین و عموم مردم می‌توانند به سامانه آجر به آجر مراجعه و هر مبلغی که تمایل داشته باشند برای ساخت این مدارس کمک کنند.  

وی گفت: اولویت تکمیل با مدارسی خواهد بود که پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته و در مناطق محروم قرار گرفته باشند.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین درباره اقدامات این سازمان درخصوص اعلام آمار مدارس ناایمن در تهران از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران توضیح داد : مدارس فرسوده‌ای از سال‌ها قبل وجود دارند که برخی از آنها ناایمن هستند.

تقی‌پور تاکید کرد: مدارسی که اکنون ساخته می‌شوند، دارای استانداردهای ایمنی لازم هستند. 

وی با بیان اینکه در خصوص ناایمن بودن فضای مدارس، ابتدا باید معنای فضای ناایمن مشخص باشد، گفت: ایمنی یک مدرسه شاخص‌ها و آیتم‌های مختلفی  از جمله سیستم اطفای حریق، نوع چیدمان پله‌ها و مسیر رفت و آمد دانش آموزان دارد که بسیاری از این آمارهایی که مطرح می‌شود از این جمله استانداردها و شاخص‌ها هستند.

تقی پور خاطرنشان کرد: مدارس پرخطر با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان آتش نشانی شناسایی شدند و اقداماتی در دست اجرا است تا رفع و رجوع شود. 

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۰ مدرسه از سوی سازمان آتش‌نشانی در تهران بررسی شده بود که از ۹۲۴ مدرسه ایراداتی گرفته شد.

معاون سازمان نوسازی مدارس گفت: از این تعداد در سطح استان تهران، ۱۰ درصد کلاس‌های درس نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند و سایر ایرادها و اشکالاتی که گرفته می‌شود خارج از این دوگروه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha