استاندار مازندران  فردا یکشنبه میهمان مردم چالوس است

ساری - ایرنا - سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران به همراه ۵۰ تن از مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی فردا یکشنبه پنجم تیر ماه به شهرستان چالوس سفر می‌کند تا از نزدیک مسایل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از این قرار بود، عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان، روز پنج‌شنبه هفته گذشته به چالوس سفر کند که به دلیل کسالت وی این سفر لغو شد.

روابط عمومی استانداری مازندران طی اطلاعیه امروز شنبه اعلام کرد که حسینی‌پور فردا به شهرستان چالوس سفر خواهد کرد و استاندار را در این سفر معاونان وی و مدیران کل استانداری هم همراهی می‌کنند. بازدید از چند طرح نیمه‌تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها به منظور گفت و گو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آنها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان چالوس دیدار و گفت و گو خواهد کرد. برگزاری نشست شورای اداری شهرستان هم برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد که جلسه شورای اداری با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود و میز خدمت هم با حضور معاونان مدیرکل در ادارات شهرستانی برپا خواهد شد.

طبق این گزارش، حدود ۵۰ مدیرکل استان به تناسب ماموریت‌های ذاتی دستگاه متبوع در روستاها و مناطق شهری چالوس حضور می یابند و ضمن بررسی مشکلات، مسائل اصلی شهرستان در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و محرومیت‌زدایی را احصاء و بررسی می‌کنند.

معاونان استاندار هم در این سفر هر یک بخشی از مشکلات شهرستان چالوس را با برگزاری نشست‌های مختلف بررسی و جمع بندی می‌کنند که در این چارچوب بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی شهرستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، بررسی مسائل و مشکلات شهر چالوس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی و بازار شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی انجام می‌شود.

همچنین علاوه بر این مسائل بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی، گردشگری، فرهنگی، بانوان و خانواده و دیگر بخش‌ها هم با حضور مدیران متولی این بخش ها بررسی خواهد شد.

استاندار مازندران  فردا یکشنبه مهمان مردم چالوس است

استقبال مردم از سفر شهرستانی استاندار

همچنین روابط عمومی استانداری مازندران گزارش داده که جلسه هماهنگی سفر استاندار مازندران به شهرستان چالوس امروز به ریاست مشاور و دستیار ویژه استاندار برگزار شد و احمد ثلاثی در این جلسه گفت : رفتار صادقانه مسئولان در سفرهای شهرستانی، سرمایه و امنیت اجتماعی محسوب می‌شود  و مردم، باید حلاوت سفرهای شهرستانی را از نزدیک حس کنند.

وی با اشاره به این موضوع که هرچقدر این سفرها رویکرد مردمی داشته باشد قطعا رضایت خداوند را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: استقبال آحاد مردم و مسئولان از اصل این سفرها باعث که رویکرد سفر را به‌صورت همه‌جانبه تشویق کنیم چرا که حسب فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب یکی از ابعاد جهاد تبیین این است که بتوانیم جوانان و مردم را به آینده امیدوار کنیم که قطعا این امیدواری باید صادقانه باشد.

مشاور و دستیار ویژه مقام عالی دولت در استان گفت : مسئولان استانی و شهرستانی می بایست بیشتر از آنکه حرف بزنند عمل کنند، چرا که مردم عمل و رفتار صادقانه مسئولین را قضاوت خواهند کرد و در مصوبات سفر می بایست این مهم تجلی پیدا کند.

وی افزود : رفتار صادقانه مسئولین در سفرهای شهرستانی سرمایه و امنیت اجتماعی محسوب می شود و این گونه سفرها می بایست تقویت شود تا تبدیل به گفتمان و راهبردی برای امید همه جانبه مردم گردد و دشمنان را نا امید نماید.

ثلاثی با بیان این که، مردم می‌بایست شیرینی و حلاوت سفرهای شهرستانی را از نزدیک حس کنند و در مصوبات این سفرها نیز باید این مهم عملیاتی شود، تصریح کرد: خدمت به مردم مناطق محروم ارزشمند است و یکی از ملاک های ارزیابی قطعا خروجی سفرها و مصوباتی است که تصویب می شود که مدیران استان می بایست نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند که یکی از محورهای مورد توجه اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد حقوقی این موضوع می باشد.

وی با اشاره به این موضوع که، نظم و انضباط اداری سفرهای شهرستانی به هیچ بهانه ای نباید زیرسوال برود و مصوبات سفر می بایست پیگیری شود تا به موقع مورد بهره برداری قرار گیرد، افزود: گل سر سبد در سفرهای شهرستانی روستاها هستند و باید مشکلات روستاها بررسی و با مردم بویژه خانواده شهدا، جانبازان و نخبگان از نزدیک ارتباط برقرار شود و به مردم روستا نباید بی احترامی شود.

مشاور و دستیار ویژه مقام عالی دولت در استان با بیان این که، از فضای رسانه ای و مجازی در سفرهای شهرستانی باید به بهترین نحو استفاده و احترام جامعه رسانه ای می‌بایست حفظ شود، گفت: به صورت دوره‌ای باید اطلاع رسانی مناسب در این راستا صورت گیرد تا مصوبات سفرهای شهرستانی به صورت کامل اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیشتر استاندار مازندران طی روزهای ششم و نوزدهم خرداد ماه به ترتیب در اولین و دومین سفر شهرستانی به گلوگاه و فریدونکنار سفر کرده بود.

چالوس یکی از شهرستان‌های ساحلی استان مازندران است که براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۱۱۶ هزار و ۵۴۲  نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha