جایزه ویژه انجمن نمایشگران عروسکی به اثر برگزیده جشنواره تئاتر کودک اعطا می‌شود

همدان- ایرنا- عضو هیات مدیره انجمن نمایش از جایزه ویژه انجمن صنفی سراسری نمایشگران عروسکی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۱۷ اثر عروسکی در این رویداد حضور دارند، تصمیم گرفتیم که یک برگزیده در این بخش داشته باشیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، امروز و در حاشیه  جشنواره، نشست انجمن صنفی سراسری نمایشگران عروسکی برگزار شد.

میترا کریم‌خانی توضیحاتی درباره روند شکل‌گیری انجمن صنفی سراسری نمایشگران عروسکی ارائه کرد و گفت: انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر سال ۱۳۷۹، نخستین انتخابات هیات مؤسس را پشت سر گذاشت و اساسنامه این انجمن توسط هما جدیکار، هنگامه مفید، شادی پورمهدی، عادل بزدوده، مینو فرشچی و حسن دادشکر، تدوین شد و پس از این مرحله نخستین انتخابات نیز در مهر ماه سال ۱۳۷۹ برگزار شد و تاکنون این انجمن ده دوره انتخابات را پشت سر گذاشته است.

او افزود: از سال ۱۳۹۹ زمزمه صنفی شدن انجمن‌های خانه تئاتر برای استقلال بیشتر مطرح شد و بر این اساس اساسنامه‌ای نیز نوشته شد.

 عضو دیگری از هیات مدیره انجمن صنفی سراسری نمایشگران عروسکی نیز گفت: سال ۱۳۹۹ نگارش اساسنامه در راستای استقلال این انجمن آغاز شد و در تابستان ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخاب هیات مدیره صنف به تصویب رسید. با توجه به اینکه در زمان تصویب این اساسنامه با بحران کرونا رو به رو بودیم این رأی‌گیری به صورت مجازی برگزار شد که می‌توان گفت نخستین نشست مجازی انجمن بود که به شکلی موفقیت آمیز برگزار شد.

فریبا دلیری خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری صنف، انجمن شروع به رایزنی‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این بخش کرد که منجر به همکاری با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شد و توانستیم تعدادی از نمایش‌ها را در طول ایام عید درون پارک‌ها اجرا کنیم.

در ادامه با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مهدی حاجیان مدیر امور جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی، حسن دادشکر، داوود کیانیان، منصور خلج، هما جدیکار و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی نمایشگران عروسکی  از کتاب «آگوستو بوال تا نمایش خلاق»  نوشته فرزاد لباسی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت، رشد، آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر همدان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha