۱۳۱ نفر معتاد بهبود یافته در سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۳۱ نفر معتاد بهبود یافته در استان از ابتدای امسال تاکنون از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند.

جلیل شهریاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ارائه آموزش‌ های مهارتی برای توانمندسازی معتادان بهبود یافته گامی مهم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: گسترش مهارت‌آموزی به جامعه می‌ تواند شهروندان را توانمند ساخته و از افراد مستعد جامعه، نیروی ماهر و کارآفرین بسازد و با ایجاد اشتغال زمینه پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: به‌ منظور کاهش آسیب‌ های اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و جلوگیری از گرایش مجدد به اعتیاد و بزهکاری، از آغاز سال تاکنون ۱۳۱ نفر معتاد بهبود یافته آموزش‌ های مهارتی را فراگرفتند که از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۱۱۶ نفر مرد بودند.

وی بیان کرد: آموزش مهارت‌ ها یکی از بهترین راه‌ های کسب درآمد برای این افراد به شمار می‌ رود.

شهریاری فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ ای در حوزه آسیب‌ های اجتماعی را شامل آموزش به معتادان بهبود یافته،‌ زنان سرپرست خانوار،‌ زنان بدسرپرست، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، نوجوانان و جوانان بی سرپرست، بیماران صعب العلاج و معلولان عنوان کرد.

وی گفت: این آموزش‌ها بیشتر در خوشه های صنعت و خدمات بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha