استان از تشکلها و سازمانهای مردم نهاد در حوزه اعتیاد حمایت می‌کند

زنجان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اولویت اول ما جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها و حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که به صورت شبانه‌روزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی  روز یکشنبه در نشست تخصصی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ویدئو کنفرانس کشوری برگزار شد، با اشاره به پنج تیر ماه سالروز مبارزه با مواد مخدر افزود: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نقطه شروع مجدد برای جزم کردن عزم‌ها و تلاش و فعالیت بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان این‌که خطر مواد مخدر بسیار جدی است اضافه کرد: همه به این موضوع اذعان دارند و طبق برآوردها و ممنوعیت کشت خشخاش تاثیری در تقاضا نداشته و صرفا هزینه‌ها را بالا برده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: فرد معتاد به هر نحوی شده درصد تامین نیاز خود خواهد بود و این به معنای بدی است، زیرا در حوزه‌های دیگر دچار آسیب و چالشهای جدی می‌شویم و باید به صورت جدی روی این موضوع تمرکز داشته باشیم و این ام الفساد را در جامعه ریشه کن کرده و از بین ببریم.

وی به بازید خود از زندان زنجان اشاره کرد و گفت: طی بازدید از زندان شهر، ۸۰ درصد آمار مربوط به سرقت برای تامین مواد مخدر  بوده که اهمیت موضوع را می‌رساند که دستگاههای اجرایی باید به صورت جدی روی معضل مواد کار کنند.

رفیعی با اشاره به اشتغال بهبود یافتگان افزود: در اشتغال باید در حمایت از تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد برای ارائه تسهیلات حمایت کنیم و دستگاه‌های اجرایی باید ظرفیت‌های جدید را برای اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند.

 این مسوول تاکید کرد: با اشتغال بطور قطع  آمار معتادین کاهش یافته و زمینه برای بازگشت به زندگی عادی برای بهبود یافتگان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به مجوز ماده ۱۶ و ۱۵ نیز اظهار داشت: هم اکنون در حال پیگیری  موضوعات مربوط به آنها هستیم تا به زودی شاهد راه‌اندازی کمپین‌های ماده ۱۶ برای مردان و زنان  باشیم و در ماده ۱۵ امیدواریم شاهد افزایش کمپ‌ها از لحاظ کیفیت باشیم.

معاون استاندار زنجان به ایجاد مراکز نگهداری میان راهی  در استان نیز اشاره کرد و گفت: مباحث مرتبط به آموزش و اشتغال را داریم تا بیماران پذیرش شده با یادگیری حرفه به جامعه تحویل داده شوند.

در ادامه این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: پنج تیر مصادف با  روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که برنامه‌های مختلفی در این راستا از یک تا هشتم تیر با عناوین مختلف اجرا خواهد شد.

 فاطمه رضایی به شعار روز جهانی مواد مخدر اشاره کرد و افزود :شعار سال‌جاری که از طرف سازمان ملل در نظر گرفته شده،  هماهنگی بین بخشی بیشتری را برای مبارزه با این بلای خانمانسوز می طلبد.

در پایان این مراسم از شماری از خانواده‌های شهدا، جانباز و سمن‌های فعال در حوزه پیشگیری و بهبود یافته در حوزه  مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha