۲۰۷ هکتار از اراضی ملی در قشم به بیت المال بازگشته است

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه موضوع حفاظت از اراضی ملی و دولتی در این جزیره دارای اهمیت بالایی است، گفت: با همکاری و همراهی دستگاه قضایی شهرستان ۲۰۷ هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف شده و به بیت المال بازگشته است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، «افشار فتح الهی» در دیدار با «رضا صفایی» رییس دادگستری و «امید مهدوی‌مجد» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم که به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد، اظهار داشت: همکاری و همراهی قوه قضاییه با مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم تاثیر مثبتی در ایجاد امیدآفرینی اجتماعی و احقاق حقوق بیت المال داشته است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه دستگاه قضایی در جامعه از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: تعامل و همکاری بین مدیریت های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم با مقام های قضایی موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: بسیاری از اقدامات زیرساختی و توسعه ای در حوزه های گردشگری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان عالی ترین رکن دولت در جزیره قشم با سیستم قضایی ارتباط نزدیک دارد و خوشبختانه با نگاه مثبت مسئولان شاهد افزایش رضایتمندی جامعه محلی هستیم.

فتح الهی تاکید کرد: از دستگاه قضا انتظار می رود تا بدون تعارف با متخلفان، سودجویان و افرادی که به بیت المال دست درازی کرده اند، برخورد کند تا شرایط برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران واقعی در جزیره قشم فراهم شود.

پیگیری ویژه پرونده ها تا احقاق حقوق بیت المال

رییس دادگستری شهرستان قشم نیز در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه، گفت: خوشبختانه رویکرد جدید مدیریتی در سازمان منطقه آزاد قشم موجب امیدآفرینی و بازسازی اعتماد نزد جامعه محلی شده است.

رضا صفایی با قدردانی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه های زیرساختی و عمرانی در جزیره، بیان کرد: امیدواریم با ادامه برنامه ریزی و استمرار اقدامات توسط منطقه آزاد قشم شاهد رفع مشکلات و افزایش رضایت جامعه محلی باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی برای موفقیت و افزایش رضایت شهروندان نیازمند همراهی سایر دستگاه ها و مجموعه هاست.

رییس دادگستری شهرستان قشم افزود: ایجاد امنیت سرمایه گذاری یکی از الزامات برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در منطقه است که برای ایجاد آن نیازمند ایجاد شفافیت و برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان هستیم.

صفایی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم برای احقاق حقوق سازمان و اشخاص، خاطرنشان کرد: پرونده های در ارتباط با حقوق بیت المال با جدیت و به صورت ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و تا احقاق نهایی حقوق ادامه خواهد داشت.

همراهی سازمان منطقه آزاد قشم با منافع عامه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم در این جلسه گفت: خوشبختانه طی ماه های گذشته هر تصمیمی که به سود منافع عامه بوده با همکاری خوب سازمان منطقه آزاد قشم همراه شده است.

امید مهدوی مجد ادامه داد: با همراهی سازمان منطقه آزاد قشم و یگان حفاظت از اراضی و اجرایی این سازمان، اقدامات بسیار خوبی در زمینه رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

وی گفت: خوشبختانه رفع تصرف های صورت گرفته و احقاق حقوق بیت المال موجب افزایش رضایتمندی ساکنان جزیره و امیدآفرینی نزد جامعه محلی شده است.

در تقویم رسمی کشور یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است؛ هفتم تیرماه مصادف با سالروز شهادت مظلومانه سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به دسمت منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha