مهمترین پیام نمایش «مبارک و آه» در جشنواره تئاتر همدان دوستی است

همدان- ایرنا- نویسنده و کارگردان نمایش «مبارک و آه» که در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، گفت: مهم‌ترین پیام این نمایش دوستی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، «پگاه معصومی» با بیان اینکه در این نمایش، مبارک قصه‌ای را برای خردسالان تعریف می‌کند، اظهار داشت: قصه در مورد ۲ دوست بنام‌های « آ » و « ه » است که با هم دعوا می‌کنند.  

وی اضافه کرد: « آ » مغرور و خودپسند است و « ه » را اذیت می‌کند و در نهایت « ه » قهر کرده و از شهر بیرون می‌رود و در پایان نمایش با هم آشتی می‌کنند.

معصومی با بیان اینکه پیام نمایش دوستی است، تصریح کرد: «مبارک و آه» به شیوه عروسکی اجرا می‌شود و عروسک بازیگر دارد، علاوه بر این یکی از نوازندگان در نمایش مشارکت کرده و تماشاگران نیز با نمایش همراه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه « مبارک و آه» به شیوه نمایش مشارکتی کار شده است، افزود: بچه‌های خردسال باید داخل نمایش حضور داشته باشند و تجربه ثابت کرده بچه‌ها به شدت باهوشند و نسبت به موضوعات آگاهی دارند، بنابراین نگاه‌شان ظریف، حساس و دقیق است.

این کارگردان با بیان اینکه محتوای نمایش باید برای خردسالان جذاب و رنگارنگ باشد، گفت: بچه‌ها با بازی همراه با موزیکال و نمایش‌های روحوضی و تخته حوضی این نمایش با واژه دوستی آشنا خواهند شد.

معصومی گفت: بچه‌ها از نمایش‌هایی مانند روحوضی و تخته‌حوضی به دورند و شخصیت‌هایی مثل مبارک و حاجی فیروز را نمی‌شناسند.

عروسک‌های غول پیکر راوی «یه دنیایی که آدماش آبی‌شن»

نویسنده نمایش عروسکی «یه دنیایی که آدماش آبی شن» با حضور عروسک‌ها می‌خواهد کارهای خوب و بد را به کودکان آموزش دهد.

«میثم کرمی» با بیان اینکه مضمون نمایش آموزش «نه گفتن» به کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: در این نمایش عروسک‌های غول پیکر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند و ۹۰ درصد مخاطب و تماشاچی‌ها وارد فضای قصه می‌شوند.

وی با بیان اینکه نمایش خیابانی به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرد و تاثیر بسزایی روی او دارد، گفت: در پایان نمایش؛ مخاطبان در مورد کارهای خوب و بد فکر می‌کنند.

نویسنده نمایش «یه دنیایی که آدماش آبی شن» که در بخش خیابانی جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، ادامه داد: سرانجام نداشتن بدی‌ها و ماندگاری و لذت‌بخش بودن خوبی‌ها از اهداف این نمایش است.

کرمی که از شهر محلات در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان فرصتی مناسب برای ترویج و آموزش ارزش‌ها با زبان هنر و نمایش به کودکان و نوجوانان است.

به گزارش ایرنا؛ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس که از اول تیرماه با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان آغاز شده، فردا(دوشنبه ششم تیر) به پایان می رسد.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha