۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در مهاباد جذب شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد مکانیزاسیون مهاباد گفت: ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهرستان طی یک سال گذشته جذب و برای خرید ماشین آلات هزینه شده است.

محمدقسیم ربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اعتبار ادوات کشاورزی از جمله تراکتور و دنباله بند تراکتور خریداری و به کشاورزان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه مهاباد در بخش جذب اعتبارات مکانیزاسیون رتبه نخست استان را کسب کرده، ادامه داد: به علت فرسودگی، هر سال تعدادی از ادوات کشاورزی از رده خارج شده و نیاز به جایگزینی دارند که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در همین ارتباط تمام توان خود را بکار گرفته تا نوسازی ناوگان ادوات کشاورزی پیوسته انجام دهد. 

مسوول واحد مکانیزاسیون مهاباد بیان کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار تراکتور، ۱۱۰ کمباین، ۳۵۰ دستگاه ردیف کار در این شهرستان وجود دارد که ارتقا و نوسازی آنها سبب می شود روش های تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتی سوق یابد.

ربانی بیان کرد: پنج مرکز خدمات ادوات کشاورزی با پنج نفر کارشناس فنی هم اکنون در ۲ بخش مرکزی و خلیفان فعال هستند که بر نحوه عملکرد این دستگاه ها نظارت می کنند.

وی تاکید کرد: کاهش هزینه های تولید و افزایش عملکرد در سطح از مهمترین فواید نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، مکانیزاسیون کشاورزی به معنای استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت است که با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره وری کشت و کار، نقش مهمی در توسعه کشاورزی و حرکت به سوی توسعه پایدار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha