۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳
کد خبر: 84803162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گران شدن مواد اولیه باعث افزایش قیمت‌ها در کره جنوبی شد

تهران- ایرنا - نظرسنجی بانک مرکزی کره جنوبی نشان می‌دهد حدود ۴ شرکت از ۱۰ شرکت در این کشور با افزایش ۲۰ درصدی مواد اولیه رو به رو شدند که منجر به افزایش قیمت محصولات و خدمات در این کشور شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» براساس نظرسنجی باانک مرکزی کره جنوبی از ۵۷۰ شرکت، ۴۰.۳ درصد این شرکت‌ها اعلام کردند که با افزایش ۲۰ درصدی مواد اولیه رو به رو شدند. این درحالی است که ۸.۱ درصد از این شرکت‌ها معتقدند قیمت‌ها در مقایسه با  اوایل سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است.  

بدین ترتیب با افزایش قیمت موادخام و اولیه، ۶۹ درصد از این شرکت‌ها قیمت محصولات و خدمات خود را افزایش دادند که در این میان ۴۳.۱ درصد گفتند افزایش قیمت‌هایشان را زیر ۲۰ درصد در مقایسه با اوایل سال جاری نگه داشتند.  

این نظرسنجی درحالی منتشر شد که کره جنوبی در پی افزایش قیمت جهانی نفت و کالاها به دلیل افزایش تقاضا، قرنطینه‌های دوران همه گیری ویروس کرونا در چین و اختلال در زنجیره تامین که به دلیل جنگ اوکراین اتفاق افتاد با افزایش نرخ تورم دست و پنجه نرم می‌کند.

با وجود این نگرانی‌هایی بیشتری وجود دارد که ممکن است فشار ناشی از تورم در پی افزایش سریع محصولات و خدمات شرکت‌ها به دلیل افزایش پرداخت قبض‌هایشان بیشتر شود. در ماه مه قیمت مصرف کنندگان ۵.۴ درصد جهش داشت که بالاترین میزان در ۱۴ سال گذشته در این کشور بود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha