۴۳ زندانی غیرعمد در جنوب فارس نیازمند کمک نیکوکاران

لارستان- ایرنا- مدیر اداره زندان لارستان و شهرهای جنوبی فارس گفت: هم اینک ۴۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد منتظر کمک های خیرین و افراد نیکوکار بری رهایی از بند زندان هستند.

هادی اهالی روز دوشنبه در حاشیه بازدید مجموعه قضایی لارستان از زندان مرکزی لارستان در جمع خبرنگاران تاکید کرد: همچنین ظرف یک سال گذشته و سه ماهه امسال ۳۹ زندانی جرائم غیرعمد از بند زندان آزاد و به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی میزان کمک های خیرین برای آزادی این تعداد زندانی غیرعمد را رقمی افزون بر ۴۱۷ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: البته اصل بدهی آنان مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده و با دخالت و رایزنی شورای حل اختلاف زندان و واحد مددکاری منجر به اخذ رضایت شاکیان شد.

وی افزود: خیرین همچنین علاوه بر کمک به آزادی زندانیان، در کمک به خانواده آنان و کمک به امورات فرهنگی، ورزشی،‌ رفاهی و درمانی زندانیان نیز سهیم بودند.

اهالی بیان کرد: بدهکاران دیه حوادث رانندگی، مهریه و محکومان مالی بیشترین شمار زندانیان غیرعمد در این شهرستان هستند. زندان مرکزی لارستان ۱۰ حوزه قضایی جنوب فارس شامل لار، لامرد، مُهر، گراش،خنج، اوز،‌ جویم، بنارویه، بیرم و اشکنان و همچنین دو شعبه تعزیرات لار و لامرد زندانی پذیرش می کند.

مدیر زندان لارستان افزود: توجه به موضوع آموزش و تشکیل کارگاه های آموزشی برای زندانیان از اولویت های مهم دستگاه قضایی لارستان است.

وی معتقد است که توانمند سازی، آگاهی بخشی و برگزاری برنامه های آموزشی کمک فراوانی به جلوگیری از بروز آسیب های بعدی و فروپاشی بنیان خانواده زندانیان می کند.

اهالی تصریح کرد روخوانی قرآن توسط کلیه مددجویان، کلاسهای احکام، روخوانی و حفظ قرآن و تشکیل اندرزگاه قرآنی، برنامه های حرفه آموزی، اشتغال درون زندان، مطالعه کتاب و برنامه های ورزشی مختلف از جمله برنامه های موجود و روزانه در زندان لارستان است.

وی یادآور شد: همچنین  کتابخانه زندان لارستان با بیش از چهار هزار نسخه کتاب در حوزه های مختلف و با موضوعات گوناگون راه اندازی شده و بیش از ۶۰ درصد زندانیان روزانه ساعاتی از وقت خود را صرف مطالعه کتاب می کنند.

وی بروز آسیب های اجتماعی و روی آوردن خانواده های زندانیان در اثر فقر و نداری و مشکلات اقتصادی به انواع بزهکاری و آسیب ها را یادآورد شد و گفت: یکی از اهداف کارگاه های آموزشی مهارت آموزی و توانمند ساختن خانواده ها در برابر ناملایمات و سختی های زندگی است.

اهالی همچنین اعطای برخی بسته های حمایتی و رفاهی و آزادی های مشروط، مرخصی و اشتغال به کار زندانیان را نیز در راستای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی خانواده ها ضروری دانست.

همزمان با هفته قوه قضائیه سید رحیم روان بین رئیس دادگستری، دادستان، بازپرس، قضات و دادیاران دادسرای لارستان ضمن بازدید از زندان لارستان از نزدیک با زندانیان دیدار و به مشکلات قضایی آنان رسیدگی کردند.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha