۵۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های برق خراسان شمالی در سفر رییس جمهور مصوب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در سفر رییس جمهور به این استان، ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر ساخت‌های برق رسانی مصوب شد که انتظار می‌رود تحول گسترده ای در این بخش رخ دهد.

علی رضا صبوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر رییس جمهور و شماری از وزرا از جمله وزیر نیرو در بخش توسعه برق رسانی پیشنهادهای ارائه شده بود که در قالب این پیشنهادها  دکتر علی اکبر محرابیان ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه های زیرساختی مصوب کرد.

وی با اشاره به این مصوبات از تصویب احداث چهار پست فوق توزیع در شهرک های صنعتی شهرهای فاروج، شیروان، گرمه و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد خبر داد و افزود: برای احداث این پست ها اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

صبوری افزود: طبق این مصوبات، مقرر شد برق رسانی به شهرک های روستایی در حال سکونت و آبادی های زیر ۱۰ خانوار و یا فاقد کد روستایی که برق ندارند، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طی ۲ سال با مشارکت ۵۰ درصدی منابع استان انجام شود.

وی با بیان این که مقاوم سازی شبکه های فرسوده توزیع برق استان یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر نیرو به استان بود گفت: مصوبه مقاوم سازی شامل اصلاح شبکه های فرسوده به طول ۱۰۰ کیلومتر با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و به مدت ۲ سال است که در سفر استانی وزیر نیرو به تصویب رسید  و مقرر شد این مصوبه با مشارکت ۴۰ درصدی وزارت نیرو، ۴۰ درصد منابع استان و ۲۰ درصد منابع وزارت نفت انجام شود.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی  تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha