۸ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84803390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۲ هکتار اراضی کشاورزی شاهرود سنددار شد

۸ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۸
کد خبر: 84803390
۲۳۲ هکتار اراضی کشاورزی شاهرود سنددار شد

شاهرود - ایرنا - معاون فنی و رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۲۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با صدور ۱۴ سند به نام کشاورزان ثبت شد.

ابراهیم باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ۱۴ مورد سند اراضی فروش یا انتقالی دولت به نام کشاورزان برای ۲۳۲هکتار آماده واگذاری است.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای دریافت اسناد صادر شده املاک خود مراجعه کنند، ابراز داشت: اسناد زمین‌هایی که از نام دولت خارج و به نام کشاورزان انتقال داده شده اکنون آماده تحویل است.

باقری با اشاره به اینکه مصوبه دولت بر بخشودگی و ارائه تخفیف بدهکاری این حوزه تا پایان شهریور ماه امسال است، تاکید کرد: کشاورزان و بهره‌برداران این دست اراضی از این فرصت استفاده کنند.

به گفته وی، پارسال واگذاری زمین ۲۵ مجتمع دامداری و ۲ مجتمع گلخانه‌ای و ۳۲ طرح کشاورزی برای کشاورزان به انجام رسید.

معاون فنی جهاد کشاورزی شاهرود تاکید کرد: نظارت بر یکهزار و ۵۵ هکتار از اراضی واگذار شده به بهره‌برداران این بخش برای جلوگیری از انحراف احتمالی از مسیر اصلی با تلاش همکاران به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری اداره ثبت اسناد برای اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد زمین‌های کشاورزی شهرستان شاهرود در استان سمنان گام‌های پیشرو و موثری برداشته شد، اظهار داشت: تسریع در همکاری‌های برون سازمانی سرعت بخشیدن در صدور اسناد کشاورزی را به دنبال دارد.

باقری افزود: برای ۶۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان طرح کاداستر بدون دریافت هزینه‌ای از کشاورزان توسط دولت انجام شد.

رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه پیگیری، برنامه‌ریزی و اقدام کارگروه رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات برای ۴۷ پلاک انجام شد، تاکید کرد: ۴۷۵ هکتار از اراضی ملی رفع تداخل شده و به مستثنیات مردم اضافه می‌شود.  

وی اظهار داشت: در این کارگروه با همکاری کمیته استانی رفع تداخل ۲۸۶ هزار هکتار از اراضی ملی به مستثنیات مردم نیز درحال پیگیری است.

باقری با بیان اینکه حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره است که در این راستا ۹۰ مورد تغییر کاربری شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع شد، افزود: در این زمینه با احکام صادره مراجع قضایی ۲۸ مورد قلع و قمع بناهای ساخته شده در اراضی کشاورزی انجام شد.

شهرستان شاهرود با ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha