ارومیه - ایرنا - مربی تیم منتخب سوپرساباکی کشور گفت: سی و نهمین دوره مسابقات کشوری سوبرساباکی با حضور نزدیک به یک هزار ورزشکار در ارومیه برگزار می‌شود تا نفرات برتر در قالب تیم منتخب کشورمان به رقابت‌های ترکیه اعزام شود.

میلاد رستمی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت‌ها که اواخر تیرماه در سالن ۳هزار نفری شهیدان آهندوست برگزار می‌شود، ورزشکاران در چهار بخش نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: در پایان این رقابت‌ها برای همه رده‌ها مدال، تندیس و حکم قهرمانی اعطا و برای جوانان و بزرگسالان کمربند نیز داده خواهدشد.

مربی تیم منتخب سوپرساباکی کشورمان ادامه داد: بعد از پایان این رقابت‌ها، تیم منتخب کشورمان از بین نفرات برتر تشکیل و بعد از برگزاری پنج اردو در شهرهای ماکو، رامسر، تهران، کرج و ارومیه به رقابت‌های جام ترکیه که طی روزهای ۱۷ تا ۲۱ شهریور برگزار خواهدشد اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: تیم منتخب کشورمان بعد از مسابقات ترکیه، در رقابت‌های مهرماه جام جمهوری آذربایجان و در رقابت‌های آذرماه جام بزرگ ایتالیا نیز حضور خواهدیافت.

رستمی در خصوص شرایط این رشته در ارومیه و استان آذربایجان‌غربی گفت: قرار است با حمایت یک حامی مالی، اولین تیم بانوان استان و شمال‌غرب کشور با عنوان «بیوتی فایت» تشکیل و اولین قدم حرفه‌ای شدن در این رشته ورزشی برداشته شود.

هم اکنون ۶۴ کشور جهان در رشته سوپرساباکی فعال هستند و تاکنون ۲۰ دوره رقابت جهانی در این رشته رزمی برگزار شده است.

سبک سوپر ساباکی از سال ۸۵ در ایران پایه گذاری شده است و در سال ۹۷ شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی میزبان مسابقات بین المللی با حضور ۳۵۰ ورزشکار از ۱۲ کشور جهان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha