۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84804379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال هفت شکارچی غیرمجاز در نواحی مرزی گنبدکاووس دستگیر شدند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت شکارچی غیرمجاز در حین صید پرندگان شکاری و حفاظت شده توسط ماموران این یگان نظامی در محدوده مناطق استحفاظی دستگیر شدند.

سرهنگ محمدباقر نجفی نژاد روز سه‌شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از این شکارچیان متخلف هفت قبضه سلاح شکاری بدون پروانه فعالیت و برخی آلات و ادوات شکار پرندگان حفاظت شده، چند قطعه کبوتر به‌عنوان طعمه و مقداری فشنگ کشف و ضبط شد.

وی افزود: شکارچیان متخلف که از اهالی بومی و برخی شهرهای مناطق شمالی گلستان بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ نجفی نژاد اضافه کرد: مطابق قوانین سازمان حفاظت محیط زیست، هرگونه صید پرندگان شکاری بویژه "شاهین، بحری و بالابان" که مناطق دشت و بیابانی شمال استان گلستان از زیستگاه‌های مهم این پرندگان اغلب مهاجر به شمار می‌رود، ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

امسال هفت شکارچی غیرمجاز در نواحی مرزی گنبدکاووس دستگیر شدند

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق این استان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha