وحید مبینمقدم روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه شورای شهر مشهد، از امروز بهای خدمات این ناوگان در خطوط یک و ۲ از مبلغ هزار تومان به هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.
وی اضافه کرد: نرخ بلیت تک سفره نیز طبق این مصوبه از هزار و ۵۰۰ تومان به ۲ هزار تومان افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد گفت: بهای تمامشده هر سفر با قطار شهری حدود هشت هزار و ۵۰۰ تومان است که بخش اعظم آن را شهرداری این شهر پرداخت میکند.
همچنین از هفتم خرداد ماه امسال نرخ بلیت اتوبوس در مشهد از ۷۵۰ تومان به هزار تومان افزایش یافته است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
نظر شما